چرا اوکراین به سلاح هسته‌ای اسرائیل رومی‌آورد؟

© AFP 2023سلاح هسته ای
سلاح هسته ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2022
اشتراک
اوکراین پیشنهاد می کند از سلاح های هسته ای اسرائیل برای حمله به روسیه استفاده شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کلیموفسکی، روزنامه نگار، نامزد علوم تاریخی در ستونی برای"Glavred " نوشت که کی‌یف می تواند از اسرائیل یا کره شمالی تسلیحات هسته ای قرض بگیرد تا به خاک روسیه حمله کند.
به عقیده وی، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌تواند به بهانه خطر هسته‌ای که ادعا می‌شود از مسکو سرچشمه می‌گیرد، چنین تهدیدهایی را مطرح کند.
وی در ادامه افزود: " جایی که اوکراین سلاح های هسته ای پیدا کند مهم نیست، به ویژه زمانی که کره شمالی خود را یک قدرت هسته ای اعلام کرده است. اوکراین می تواند از اسرائیل اجاره کنید، و اگر به آن نیاز نداشت آن را برگرداند یا از همان کره شمالی بخرد.
کی‌یف باید به طور خاص به تل آویو روی آورد و نه به ایالات متحده و متحدانش، تا روسیه نتواند ناتو را به اشاعه هسته ای متهم کند".
با این حال، او مشخص نکرد که چگونه اوکراین باید چنین تجهیزاتی را از اسرائیل دریافت کند، در حالی که آن کشور موافق همکاری با اوکراین در زمینه تحویل تسلیحات نیست. پیش از این، زلنسکی گفته بود که از امتناع تل آویو از تحویل تجهیزات نظامی به کی‌یف شوکه شده است.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
پوتین: سیاست ارعاب و ترور رژیم کی یف هر روز اشکال هر چه وحشتناکتر و وحشیانه تری به خود می گیرد
علاوه بر این، کلیموفسکی پیشنهاد کرد که یک حمله تروریستی در نیروگاه هسته ای روسیه ترتیب داده شود. یک نیروگاه هسته‌ای در نزدیکی بلگورود در 40 کیلومتری مرز وجود دارد که حتی برای سامانه‌های موشکی شوروی کاملاً در دسترس است.
او همچنین ایده انجام حمله به نیروگاه توسط نیروهای ویژه اوکراینی را عنوان کرد. در عین حال هیچ نیروگاه هسته ای در منطقه بلگورود وجود ندارد و نزدیک ترین نیروگاه هسته ای روسیه به اوکراین، در کورسک، در حدود 60 کیلومتری مرز قرار دارد.
شایان ذکر است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در ماه سپتامبر گفته بود که شبه‌نظامیان کشور همسایه تلاش می‌کنند حملات تروریستی را در تأسیسات هسته‌ای ترتیب دهند. این هفته رئیس کشور روسیه خطاب به روس ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای مداوم علیه این کشور از همه مرزها عبور کرده است. اکنون از باج خواهی هسته ای استفاده می شود. وی در عین حال یادآوری کرد که روسیه در برخی از زمینه‌ها از لحاظ تجهیزات نظامی وضعیت برتر نسبت به خارجی‌ها دارد و به کسانی که تلاش می کنند روسیه را با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد که "رزباد" می تواند به سمت آنها بچرخد و باد جهت خود را به سوی آنها تغییر بدهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала