آمریکا یکی دیگر از هواپیماهای ایران را تحریم کرد

CC BY-SA 2.0 / Aero Icarus / Mahan Air Airbus A310-304; EP-MNX@DUS;10.04.2013/702btآمریکا یکی دیگر از هواپیماهای ایران را تحریم کرد
آمریکا یکی دیگر از هواپیماهای ایران را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2022
اشتراک
وزارت بازرگانی آمریکا: امروز چهارمین هواپیمای ترابری ایرانی را شناسایی کردیم که برخلاف تدابیر کنترلی ما به روسیه پرواز کرد، این هواپیما تحت کنترل نیروی هوایی ایران بود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی آمریکا یکی دیگر از هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایرانی را به فهرست متخلفان کنترل صادرات اضافه کرد. این در بیانیه ای که روز دوشنبه توسط این اداره منتشر شد، بیان شده است.
در این بیانیه آمده است: امروز چهارمین هواپیمای ترابری ایرانی را شناسایی کردیم که برخلاف تدابیر کنترلی ما به روسیه پرواز کرد، این هواپیما تحت کنترل نیروی هوایی ایران بود.
آمریکا 3 هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ایران را مشمول تحریم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
آمریکا 3 هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ایران را مشمول تحریم کرد
بر اساس گزارشات طرف آمریکایی، هواپیمای موجود در لیست بدون "مجوز مناسب از اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده" به روسیه پرواز کرده است. خاطرنشان می شود که مالک این هواپیما شرکت هواپیمایی ساها متعلق به نیروی هوایی ایران است.
پیشتر وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود: سه فروند هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ایران که به روسیه خدمات باری ارائه می‌کنند را در فهرست سیاه مربوط به هواپیماهای ناقض قوانین کنترل صادارات ایالات متحده قرار داده است.
اداره امنیت و صنعت وزارت بازرگانی آمریکا گفت اقدام به شناسایی چند هواپیمای تحت کنترل شرکت‌های هواپیمایی ماهان، فارس‌ ایر قشم و ایران‌ایر کرده که با نقض قوانین صادرات وضع‌شده علیه صادرات مواد حساس به مسکو اقدام به ارسال کالاهایی از جمله قطعات الکترونیکی به روسیه کرده‌اند.
در حال حاضر 183 فروند هواپیما به دلیل نقض قوانین صادراتی آمریکا در این فهرست قرار گرفته‌اند. دولت آمریکا پیش از این محدودیت‌های متعددی علیه این سه شرکت هواپیمایی ایرانی وضع کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала