پاشینیان: آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را به رسمیت نشناخته است

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا رد کرد
پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا رد کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2022
اشتراک
نیکل پاشینیان گفت آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را به رسمیت نمی شناسد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در شبکه های اجتماعی نوشت: ایروان واکنش مثبتی از باکو به مسئله به رسمیت شناختن تمامیت ارضی ارمنستان در مرزهای شناخته شده بین المللی آن دریافت نکرد.
پاشینیان خاطرنشان کرد: در سخنرانی خود در سازمان ملل، من یک سوال ساده پرسیدم: آیا آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را در مرزهای شناخته شده بین المللی خود به رسمیت می شناسد؟ اگر چنین است، می توانیم به توافق صلح ادامه دهیم. متاسفانه هیچ واکنش مثبتی وجود ندارد. سوال اینجاست که چرا؟
وی پیشتر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که اگر جمهوری آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را به رسمیت بشناسد که مساحت آن 29.8 هزار کیلومتر مربع است، به این معنی است که می‌توانیم توافقنامه صلح را از طریق دوجانبه امضا کنیم. به رسمیت شناختن تمامیت ارضی هر یک از دو کشور. به عقیده وی، "در غیر این صورت، پس از امضای این قرارداد، آذربایجان از روند تعیین مرزها برای طرح ادعاهای ارضی جدید و ارتکاب اعمال اشغالگری استفاده خواهد کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала