ممکن است ترکیه امکان خرید هواپیماهای روسی سوخو ۳۵ را بررسی کند

© Sputnik / Ministry of Defense of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر جنگنده روسی سوخو 35
جنگنده روسی سوخو 35 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2022
اشتراک
اسماعیل دمیر، رئیس اداره صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد اگر قرارداد خرید هواپیما های F-16 از آمریکا برهم بخورد، ترکیه ممکن است خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه را بررسی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده پیشتر اطلاعیه رسمی به ترکیه مبنی بر حذف این کشور از برنامه تامین جدیدترین جنگنده های اف-35 به دلیل خرید سامانه های پدافند هوایی اس-400 از روسیه توسط آنکارا ارسال کرده بود. واشنگتن تفاهم نامه مشترک F-35 با ترکیه را لغو و آن را با هفت شریک باقی مانده در پروژه F-35 - بریتانیا، ایتالیا، هلند، استرالیا، دانمارک، کانادا و نروژ امضا کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه متعاقباً از پیشنهاد ایالات متحده برای خرید جنگنده های دیگر اما نه نسل پنجم، بلکه نسل چهارم - F-16 خبر داد. قرار است این موضوع در کنگره آمریکا مورد توافق قرار گیرد. وزارت امور خارجه برای آن لابی کرده و تلاش می کند که نمایندگان کنگره را متقاعد می کند که این توافق "در خدمت منافع واشنگتن است."
سه جنگنده سوخو-35 روسی، بمب افکن استراتژیک بی-52 آمریکایی را رهگیری کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2021
سه جنگنده سوخو-35 روسی، بمب افکن استراتژیک بی-52 آمریکایی را رهگیری کردند
دمیر در پاسخ به سوال یکی از مجریان شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک در مورد گزینه های جایگزین ترکیه در صورت برهم خوردن قرارداد F-16 گفت: یکی از گزینه ها می تواند سوخو-35 باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала