نماینده سوریه: گزارش شورای حقوق بشر با مداخله کشورهای غربی تدوین می‌شود

© Photo / IRNAحسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در سازمان های بین المللی در ژنو
حسام الدین آلا،  نماینده دائم سوریه در سازمان های بین المللی در ژنو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
اشتراک
حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در سازمان های بین المللی در ژنو پنجشنبه شب اعلام کرد تصمیمات و تدوین گزارش‌های شورای حقوق بشر که برخی کشورها را مورد هجمه قرار می‌ دهد، همچنان با استانداردهای دوگانه و برنامه‌های مداخله جویانه کشورهای غربی صوت می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسام الدین آلا که در پنجاه و یکمین جلسه شورای حقوق بشر سخن می گفت، تصریح کرد: برنامه‌های مداخله جویانه غربی ها به نحوی است که مغایر با اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد، اصل جهان شمولی، عینی بودن، بی طرفی و عدم گزینشی است که در هنگام تأسیس این سازمان در قطعنامه مجمع عمومی آن گنجانده شده است.
وی افزود: سوریه بار دیگر مخالفت خود را با قطعنامه غیر توافقی یادآوری می‌کند که کمیته حقیقت‌یاب درباره وضعیت کشورمان تشکیل شود.
برگزاری نشست وزیران اجلاس آستانه درباره سوریه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
برگزاری نشست وزیران "اجلاس آستانه" درباره سوریه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل
نماینده سوریه افزود: ما همچنین مخالف تصمیمات بعدی مربوط به تمدید مأموریت این کمیته و مخالف گزارش های این کمیته هستیم که سوریه را به خاطر ملاحظات سیاسی و در راستای منافع کشورهای حامی این کمیته مورد هجمه قرار می دهد.
سفیر سوریه در ژنو اظهار کرد: گزارش‌ کنونی این کمیته به مانند گزارشهای پیشین آن روایت‌ های ساختگی را ارائه می‌ کند که از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌ شود و در پشت پرده انتشار آن، کشورها و طرف‌ های متخاصم با دولت دمشق قراردارند
آلا ادامه داد: این گزارشات ، غیر حرفه ای و فاقد اعتبار است و از منابع اطلاعاتی غیر بی‌طرف جمع‌آوری نمی شود.
سفیر سوریه افزود: از دیگر نواقص این گزارشات این است که اصرار دارد که تلاش‌های دولت دمشق برای دفاع از مردمش، تامین نیازهای اولیه آنها، دستیابی به آشتی ملی و بازگرداندن آوارگان و پناهندگان به وطن و خانه‌هایشان تحریف شود.
نماینده دائم سوریه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو خاطرنشان کرد: دمشق با تمام مشکلات ناشی از حضور تروریسم ، تجاوز و حضور اشغالگرانی مانند آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی و سرقت منابع طبیعی و اقتصادی کشور، با همکاری کشورهای دوست و آژانس‌های سازمان ملل متحد، به تلاش برای تقویت ارائه خدمات بشردوستانه به شهروندانش ادامه می‌ دهد.
وی ادامه داد: استفاده ترکیه از آب به عنوان سلاح جنگی علیه یک میلیون شهروند در شهر الحسکه و تحریم‌های اقتصادی یکجانبه اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ره‌آوردی جز رنج ، فقر و گرسنگی برای ملت ما نداشته است.
حسام الدین آلا لغو فوری و بدون قید و شرط تحریم اقتصادی علیه سوریه را کلید پایان دادن به رنج مردم دانست و افزود که لغو تحریم ها زمینه برخورداری شهروندان سوری از حق زندگی، بهداشت، غذا، آب، آموزش و توسعه را فراهم خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала