سخنرانی لاوروف در باره اوکراین در نشست شورای امنیت سازمان ملل

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه: مسکو اجازه نخواهد داد غرب از اوکراین به عنوان سکوی پرش برای تهدید امنیت روسیه استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین صحبت کرد.
لاوروف خاطرنشان کرد:"آنها در تلاش هستند تا از روسیه متجاوز بسازند و قتل مردم در دونباس توسط کی‌یف را فراموش کنند. در عین حال، مقامات اوکراینی بدور ماندن از مجازات خود را "مدیون" آلمان، فرانسه و ایالات متحده هستند. کی‌یف آشکارا در اجرای توافقات مینسک کارشکنی کرد و "ریاکارانه" عمل کرد.
کشورهای غربی نیز به نوبه خود چشمان خود را بر روی این جنایات بستند و اکنون در حال پمپاژ سلاح به اوکراین هستند و بدین ترتیب به یکی از طرفین درگیری تبدیل می شوند.
موضع آن کشورهایی که سلاح و تجهیزات نظامی را به اوکراین پمپاژ می کنند و پرسنل نیروهای مسلح این کشور را آموزش می دهند، به ویژه بدبینانه است. هدف آشکار است، آنها آن را پنهان نمی کنند و اعلام می کنند: برای تجزیه و تضعیف روسیه، مهم نیست با وجود تلفات و ویرانی ها درگیری طولانی شود.
استفاده اوکراین در دونباس از مین های ضد نفر "گلبرگ" که توسط کنوانسیون های بین المللی ممنوع شده، یک نکته مهم دیگر است. غرب امروز سیاست خود را در قبال ولادیمیر زلنسکی بر اساس اصل "او البته پسر عوضی است، اما او پسر عوضی ماست" بنا کرده است و جنایات کی‌یف را پوشش می‌دهد.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
گزارش و تحلیل
ژست غیردوستانه علیه روسیه در رأی‌گیری در شورای حقوق بشر سازمان ملل
وزیر امور خارجه از فعالیت های دادگاه کیفری بین المللی که در تلاش است ارتش روسیه را به ارتکاب جنایت متهم کند، انتقاد کرد. در عین حال، نه کودتای اوکراین، نه حوادث اودسا در 2 مه 2014، نه گلوله باران شهرهای صلح آمیز دونباس و بسیاری از رویدادهای دیگر "دلیلی برای هیچ واکنش روشنی از سوی دادگاه کیفری بین المللی نشدند. بر این اساس دیگر اعتمادی به این ارگان وجود ندارد".
علاوه بر این، در مورد تحریک در بوچا صحبت شد. رئیس وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کشورهای غربی نمی خواهند مقامات اوکراین را برای انتشار اسامی افرادی که اجساد آنها در عکس ها به تصویر کشیده شده تحت فشار قرار دهند. وی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا در حل این مشکل مشارکت کند.
وزیر امور خارجه روسیه در مورد مشارکت مزدوران خارجی در درگیری به طرفداری از اوکراین، خاطرنشان کرد که همه کسانی که مسئول گلوله باران غیرنظامیان هستند، صرف نظر از تابعیتشان، پاسخگو خواهند بود.
لاوروف همچنین تاکید کرد که برگزاری همه پرسی در دونباس و همچنین در مناطق زاپروژیا و خرسون پاسخی به درخواست ولادیمیر زلنسکی از روس ها برای خروج از کشور است. مصاحبه آقای زلنسکی در 5 آگوست سال گذشته که به همه کسانی که احساس می کنند روس هستند توصیه کرد به خاطر فرزندان و نوه‌هایشان به روسیه بروند، به نظر من دلیلی برای واکنش و تصمیمات ساکنان تعدادی از مناطق اوکراین در حال حاضر برای برگزاری همه پرسی و پاسخی به خواسته او است.
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، همچنین از تعداد زیادی حقایق صحبت کرد که ثابت می کند کی‌یف در حال آماده شدن برای ایفای نقش "ضد روسیه" است. وی گفت که مسکو اجازه نخواهد داد غرب از اوکراین به عنوان سکوی پرشی برای تهدید امنیت روسیه استفاده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала