تجمع نیروهای اوکراین در شمال دونتسک

© Sputnik / Viktor Tolochkoپوشیلین ریاست جمهوری دونتسک
پوشیلین ریاست جمهوری دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
اشتراک
پوشیلین: اوکراین نیروهای جدی را در شمال جمهوری دونتسک گروه بندی کرده است، ضد حمله منتفی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، ریاست جمهوری خلق دونتسک، اظهار داشت که اوکراین نیروهای جدی را در شمال جمهوری دونتسک گروه بندی کرده است، این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک برای یک ضد حمله اقدام شود.
پوشیلین گفت: "وضعیت در شمال جمهوری به شدت دشوار است. سیگنال های نگران کننده‌ای دریافت می‌شود. دشمن نیروهای کاملاً جدی را گروه بندی کرده است و ممکن است در آینده نزدیک سعی کند وضعیت را تغییر دهد و به ضد حمله بپردازد.
پیش از این، رمضان قدیروف، ریاست جمهوری چچن، گفته بود که ضد حمله "مشهور" نیروهای مسلح اوکراین "در حال ترکیدن است" است. به گفته وی، نیروهای مسلح اوکراین "به خوبی" از توانایی رزمی بالای نیروهای روسی آگاه هستند و تمام اهداف عملیات ویژه محقق خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.
عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
درخواست اوکراین از اسرائیل برای افشای حمایت نظامی ایران از روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در 21 فوریه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала