- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بورل: رویارویی مستقیم اتحادیه اروپا و روسیه درخصوص اوکراین منتفی است

© Sputnik / Vitaly PodvitskiБоррель открестился от прямого столкновения ЕС с Россией на Украине
Боррель открестился от прямого столкновения ЕС с Россией на Украине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا مستقیماً در درگیری در اوکراین شرکت نخواهد کرد، اما به کمک نظامی به کی یف ادامه خواهد داد و سیاست تحریم‌های ضد روسیه را دنبال خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا اعلام کرد که موضوع رویارویی مستقیم اتحادیه اروپا و روسیه درخصوص اوکراین منتفی است.
در این بیانیه امده است: این اتفاق نخواهد افتاد - ما درگیر درگیری نیستیم و درگیر نخواهیم شد. قرار نیست مستقیم در درگیری ها شرکت کنیم. ما از اوکراین (با تجهیزات نظامی) حمایت خواهیم کرد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
اتحادیه اروپا به همراه سایر کشورهای غربی با آغاز عملیات ویژه برای غیرنظامی سازی و غیرنظامی کردن اوکراین که در پایان فوریه اعلام شد، تحریم های سختی را علیه فدراسیون روسیه اعمال کردند. روز قبل، بورل نسبت به افزایش فشار تحریم ها در رابطه با همه پرسی برنامه ریزی شده در همه پرسی خرسون، دونتسک، لوهانسک، زاپوروژیا هشدار داد. گزارش شده است که کمیسیون اروپا در روزهای آینده شروع به توسعه بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه خواهد کرد. به ویژه، موضوع محدود کردن قیمت نفت روسیه مطرح خواهد شد - ایالات متحده بر اتحادیه اروپا فشار می آورد تا تحریم ها را بیشتر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала