پیام پوتین: بسیج جزئی و حمایت از همه پرسی ها در اراضی آزاد شده

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد
پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود درباره روند عملیات نظامی ویژه برای نازی زدایی و غیر میلیتاریزه کردن اوکراین و آزادسازی دونباس و همچنین در مورد اقداماتی برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت روسیه صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نکات کلیدی در پیام رئیس جمهور روسیه چنین هستند :
بسیج جزئی
رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد فرمان بسیج جزئی را امضا کرده است.
وی گفت:" برای حفاظت از میهن، حاکمیت و تمامیت ارضی آن، برای تضمین امنیت مردم ما و افراد در سرزمین های آزاد شده، لازم می دانم از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل برای انجام بسیج جزئی در فدراسیون روسیه حمایت کنم.."
پوتین تاکید کرد که فقط کسانی که در ذخیره هستند مشمول فراخوان هستند - کسانی که خدمت سربازی را انجام داده اند، تخصص نظامی دارند و تجربه دارند. قبل از اعزام به واحد، همه تحت آموزش های تکمیلی قرار خواهند گرفت.
فعالیت های بسیج جزئی از امروز 30 شهریور آغاز می شود.
هدف از عملیات ویژه آزادسازی کامل دونباس است
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، هدف غرب تضعیف و نابودی روسیه است که مستقیماً آنرا می گویند. آنها قبلاً موفق شده اند اوکراین را به یک پایگاه ضد روسیه تبدیل کنند. پس از آنکه رژیم کی یف علنا ​​راه حل مسالمت آمیز برای مشکل دونباس را رد کرد و ادعای خود را مبنی بر داشتن سلاح هسته ای اعلام کرد، مشخص شد که یک حمله جدید اجتناب ناپذیر است. و سپس حمله ای به کریمه - به روسیه - رخ خواهد داد.
پوتین تاکید کرد که در این شرایط، تصمیم برای راه اندازی یک عملیات ویژه پیشگیرانه تنها تصمیم ممکن بود. آزادسازی کل قلمرو دونباس هدف باقی می ماند.
"جمهوری خلق لوگانسک در حال حاضر تقریباً به طور کامل از نئونازی‌ها پاکسازی شده است. نبردها در جمهوری خلق دونتسک ادامه دارد. در اینجا طی هشت سال، رژیم اشغالگر کی‌یف خط عمیقی از استحکامات طولانی‌مدت ایجاد کرده است. آنها رو به رو هستند. حمله منجر به خسارات سنگین می شد، بنابراین یگان های ما و همچنین واحدهای نظامی جمهوری های دونباس به طور سیستماتیک، شایسته، با استفاده از تجهیزات، محافظت از پرسنل و گام به گام زمین دونتسک را آزاد می کنند.
برای اولین بار، رئیس جمهور علنا ​​اعلام کرد که پس از آغاز عملیات ویژه، از جمله در مذاکرات استانبول، نمایندگان کی یف به پیشنهادات مسکو برای تضمین امنیت روسیه و حفظ منافع آن واکنش مثبت نشان دادند.
راه حل مسالمت آمیز برای غرب مناسب نبود، زیرا به کی یف دستور مستقیم برای برهم زدن همه توافقات داد. پس از آن ، اوکراین شروع به پمپاژ بیشتر سلاح کرد ، باندهای مزدوران خارجی به آنجا اعزام شدند.
روسیه از تصمیم ساکنان دونباس و مناطق آزاد شده حمایت خواهد کرد
پوتین گفت که سیاست ارعاب و وحشت رژیم کی یف شکل‌های وحشتناک‌تر و وحشیانه‌تر به خود گرفته و سرکوب‌ها علیه شهروندان در سراسر اوکراین تشدید می‌شود. در چنین شرایطی، روسیه از تصمیمی که ساکنان جمهوری های دونتسک و لوهانسک، مناطق زاپوروژیه و خرسون در مورد آینده خود اتخاذ خواهند کرد، حمایت خواهد کرد.
"ما نمی توانیم، ما هیچ حق اخلاقی نداریم اجازه دهیم افراد نزدیک ما توسط جلادان تکه تکه شوند، ما نمی توانیم به میل صادقانه آنها برای تعیین سرنوشت خود پاسخ ندهیم. پارلمان های جمهوری های مردمی دونباس و همچنین حکوکت های محلی مناطق خرسون و زاپوروژیا تصمیم به برگزاری همه پرسی در مورد آینده این مناطق گرفتند و با درخواست حمایت از چنین اقدامی به روسیه متوسل شدند.
رئیس جمهور تاکید کرد: روسیه به نوبه خود هر کاری را انجام خواهد داد تا شرایط امن برای برگزاری همه پرسی فراهم شود تا مردم بتوانند اراده خود را ابراز کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала