پوتین: روسیه به تقویت ثبات در خاورمیانه و آفریقا ادامه خواهد داد

© Sputnik / Sergey Bobylev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه به تقویت ثبات در خاورمیانه و آفریقا ادامه خواهد داد
پوتین: روسیه به تقویت ثبات در خاورمیانه و آفریقا ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم تقدیم استوارنامه به سفرای خارجی گفت: روسیه به تلاش برای تقویت ثبات در خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه صحرا-ساحل ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه بیان داشت: تعامل روسیه با جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر ماهیت یک مشارکت استراتژیک دارد. ما در ماه مارس سال جاری شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن گرفتیم و از تبون رئیس جمهور الجزایر برای دیدار از روسیه دعوت کردیم. الجزایر دومین شریک تجاری روسیه در آفریقا از نظر تجارت است و همکاری های تجاری و اقتصادی و همچنین روابط در سایر زمینه ها از جمله نظامی-فنی و بشردوستانه به سرعت در حال توسعه است.
وی خاطرنشان کرد: روسیه از خط متعادل الجزایر در امور منطقه ای و بین المللی حمایت می کند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ما به همکاری برای تقویت ثبات در خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه صحرا-ساحل ادامه خواهیم داد.
پوتین افزود: روابط دوستانه با مصر به طور مداوم مطابق با توافقنامه اساسی در مورد مشارکت همه جانبه و همکاری استراتژیک که در سال 2018 امضا شد، ایجاد می شود. ما این کشور را یکی از مهم ترین شرکا در آفریقا و جهان عرب می دانیم، ما در تماس دائمی با رئیس جمهور السیسی هستیم، کمیسیون بین دولتی فعالانه کار می کند و به رشد تجارت کمک می کند که بیش از 40 درصد در نیمه اول سال افزایش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала