پوتین: حرکت به سمت یک جهان چندمرکزی طرفداران بیشتری را به خود جلب می کند

© Sputnik / Sergej Bobylev/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: حرکت به سمت یک جهان چندمرکزی طرفداران بیشتری را به خود جلب می کند
پوتین: حرکت به سمت یک جهان چندمرکزی طرفداران بیشتری را به خود جلب می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اشتراک
پوتین: حرکت به سوی جهانی چندمرکزی مبتنی بر هنجارهای شناخته شده جهانی حقوق بین الملل، حامیان بیشتری را به خود جلب می کند، همانطور که علاقه فزاینده به کار سازمان همکاری شانگهای نشان می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم تقدیم استوارنامه به سفرای خارجی این موضوع را مطرح کرد.
پوتین بیان داشت: این واقعیت که حرکت به سوی جهان چندقطبی، بردار اصلی و استراتژیک سیاست جهانی است، در نشست اخیر سازمان همکاری شانگهای که در سمرقند برگزار شد، تأیید شد. این بزرگترین ساختار منطقه‌ای جهان است که کشورهایی را که بیش از نیمی از جمعیت جهان در آن زندگی می‌کنند و یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهانی در آن‌ها ایجاد می‌شود، متحد می‌کند.
وی افزود: کشورهایی که متقاعد شده اند که دنیای مدرن باید چند مرکزی باشد و بر اساس هنجارهای عمومی شناخته شده حقوق بین الملل، اصول امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، همکاری متقابل محترمانه با نقش هماهنگ کننده مرکزی سازمان ملل متحد باشد، این کشورها سازمانی را تشکیل می دهند که من ذکر کردم یعنی سازمان همکاری شانگهای. این رویکرد حامیان بیشتری را به خود جلب می کند، همانطور که علاقه فزاینده به کار سازمان همکاری شانگهای از سوی بسیاری از کشورها و انجمن های بین دولتی نشان می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала