دلیل تعلیق عملیات های بانکی دنیزبانک ترکیه بر روی کارت های "میر" روسیه

© Sputnik / Alexey Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر کارت های بانکی "میر"
کارت های بانکی میر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اشتراک
هشدار اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در هفته گذشته درباره آمادگی این کشور برای اعمال تحریم علیه سازمان های خارجی که از سیستم پرداخت روسی "میر" استفاده می کنند، تعدادی از بانک های خصوصی ترکیه را مجبور به توقف خدمات با استفاده از کارت های میر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به ویژه این تصمیم توسط İş Bankası و Denizbank گزارش شده است. بانک های بزرگ دولتی در ترکیه - Vakıfbank، Ziraat Bank و Halkbank در حال حاضر به پذیرش کارت از سیستم پرداخت روسیه ادامه می دهند.
در بیانیه رسمی دنیزبانک آمده است: "بانک ما تراکنش‌ها با سامانه میر را تا رفع ابهامات موجود در این زمینه به حالت تعلیق درآورده است".
یکی از نمایندگان این بانک در توضیح این وضعیت به اسپوتنیک تاکید کرد: بیانیه ای که ایالات متحده بیان کرد بر تصمیم ما تأثیر گذاشت، زیرا ما کاملاً مشمول این تحریم ها هستیم. ما سازمانی هستیم که بر اساس تحریم های بین المللی عمل می کنیم. در این زمینه تصمیم مقتضی گرفته ایم. اگر تحریم ها برداشته شود، سیستم میر دوباره به کار گرفته می شود.
میر یک سیستم پرداخت ملی است که توسط بانک مرکزی روسیه براساس قانون تصویب شده در تاریخ 1 مه 2017 ایجاد شده‌است. این سیستم پرداخت در ایران در شرف پیاده سازی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала