اردوغان: پوتین می خواهد هر چه زودتر بحران اوکراین پایان یابد

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه یادآور شد که در ازبکستان با پوتین دیدار کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی " PBS"، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دنبال پایان دادن به بحران اوکراین در اسرع وقت است و به گفته وی، کی‌یف باید با مسکو در تفاهم باشد. رهبر ترکیه یادآور شد که در ازبکستان با پوتین دیدار کرده است.
اردوغان در ادامه افزود: " متوجه شدم که آنها واقعاً می خواهند هر چه زودتر این کار را به پایان برسانند. مشکلات این مرحله بسیار زیاد است. به عنوان مثال در حال حاضر توافق بر سر تبادل 200 زندانی صورت گرفته است که پیشرفت خوبی است. هم اکنون دوستان در حال سنجش فنی آن هستند. از این طریق به پیشرفت خوبی دست خواهیم یافت.
از طرفی دوستان و کادر فنی ما به طور مفصل در مورد محصولات کشاورزی (ورود محصولات روسیه به بازارها) بحث می کنند. اینها البته تحولات خوبی هستند، اما اوکراین باید با روسیه همسو باشد و ما باید مصمم باشیم که این جنگ را متوقف کنیم".
ترکیه برای عملیات نظامی جدید در سوریه آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
آنکارا خواستار توضیحات کی یف در خصوص کمپین ضد ترکیه شد
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала