آمریکا به اظهارات رئیسی درباره هولوکاست واکنش نشان داد

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود
آمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اشتراک
مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص گفت و گوی رئیسی با شبکه آمریکایی درباره هولوکاست واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به بیانات ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران که در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره هولوکاست مطرح کرده بود، آنرا تکان‌دهنده خواند.
علاوه بر این، دبورا لیپشتات، نماینده ویژه آمریکا در نظارت بر یهودی ستیزی و مبارزه با آن نیز در صفحه توییترش درخواست رییس‌جمهور ایران مبنی بر "تحقیق" برای تعیین کردن این که هولوکاست رخ داده است یا نه، را خطرناک خواند.
واکنش این مقامات آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که رییسی اخیرا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که "آیا به هولوکاست باور دارد؟" گفت: ببینید مسئله تاریخی باید توسط محققان و تاریخ‌نگاران مورد بررسی قرار بگیرد. نشانه‌هایی وجود دارد که این اتفاق انجام گرفته است. اگر این طور است باید اجازه دهند درخصوص آن بررسی‌هایی انجام بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала