فرانسه از ایران می خواهد متوجه باشد که پیشنهاد بهتری برای توافق هسته ای وجود ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران و فرانسه
ایران و فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه فرانسه از ایران می خواهد متوجه باشد که پیشنهاد بهتری برای توافق هسته ای وجود نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ایران باید بداند که پنجره فرصت توافق هسته ای ایران ممکن است به زودی بسته شود و پیشنهادی را که وجود دارد بپذیرد، زیرا پیشنهاد بهتری وجود نخواهد داشت. این را کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد.
وزیر خارجه فرانسه که سخنرانی اش توسط نمایندگی دائم فرانسه در سازمان ملل در صفحه توئیتر خود منتشر شد، گفت: متن پیش نویس توافق از ماه مارس روی میز مذاکره قرار گرفته است، متاسفانه ایران هنوز پاسخ مثبتی نداده است. کولونا می‌گوید: دریچه فرصت در ماه اوت هنوز بسته بود، اما فکر می‌کنم اکنون نزدیک به بسته شدن است.
برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 با ایران برای غلبه بر بحران توسعه هسته ای این کشور توسط پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در سال 2018 تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رهبر کنونی آمریکا، بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته ای تهران اعلام کرده است. روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل سال گذشته در وین در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала