دونتسک درخواست فوری همه پرسی برای پیوستن به روسیه کرد

© Sputnik / Viktor Tolochkoدونتسک درخواست رفراندم برای پیوستن به روسیه کرد
دونتسک درخواست رفراندم برای پیوستن به روسیه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
اشتراک
اتاق مدنی جمهوری دونتسک از پوشیلین، رئیس جمهور دونتسک خواست تا فوراً همه پرسی برگزار کند.
به گزارش اسپوتنیک، اتاق مدنی جمهوری دونتسک از دنیس پوشیلین، رئیس جمهور دونتسک درخواست برگزاری فوری همه پرسی در مورد پیوستن دونتسک به فدراسیون روسیه کرد.
به نوبه خود، کریل استرموسوف، معاون اداره منطقه خرسون نیز در مورد درخواست های مشابه ساکنان محلی برای رفراندوم صحبت کرد.
اتاق های مدنی جمهوری های لوهانسک و دونتسک از سران جمهوری ها لئونید پاسچنیک و دنیس پوشیلین برای برگزاری فوری همه پرسی برای پیوستن به روسیه درخواست کردند.
اتاق مدنی جمهوری لوگانسک نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که پیوستن به روسیه نه تنها یک پیروزی عدالت تاریخی است، بلکه امنیت قلمرو آن را نیز تضمین می کند. به گفته رئیس اتاق مدنی الکسی کاریاکین، مردم محلی معتقدند که پس از همه‌پرسی ثبات خواهند یافت.
در اواسط فوریه، رهبران جمهوری لوگانسک و دونتسک از روسیه خواستند استقلال آنها را به رسمیت بشناسد. در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین احکام مربوطه را امضا کرد. هر دو جمهوری اعلام کردند که قصد دارند بخشی از روسیه شوند. بعداً تمایل مشابهی در مناطق خرسون و زاپوروژیا اعلام شد.
آندری تورچاک، دبیر شورای عمومی روسیه متحد گفت که مناطق آزاد شده دونتسک و لوهانسک و همچنین منطقه خرسون بخشی از روسیه خواهند شد. همین امر در مورد منطقه زاپوروژیا نیز صدق می کند، جایی که باید به محض اینکه شرایط اجازه دهد، همه پرسی برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала