گزارش و تحلیل

۱۷۱ شهر آبی کرونا در ایران و فوت ۱۴ بیمار دیگر

© Photo / IRNA۱۷۱ شهر آبی کرونا در ایران و فوت ۱۴ بیمار دیگر
۱۷۱ شهر آبی کرونا در ایران و فوت ۱۴ بیمار دیگر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2022
اشتراک
ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد، ابن ویروس تا کنون نزدیک به ۶.۵ میلیون نفر (در جهان) را کشته است و ۶۰۶ میلیون نفر را مبتلا کرد، اقتصادهای جهانی از آن متاثر شدند و نظام‌ های درمانی برای به زانو درآوردنش جان های زیادی پرداختند.
روز چهارشنبه مدیرکل سازمان جهانی بهداشت(WHO) می‌گوید که کشورهای جهان هیچ وقت به اندازه حالا، در موقعیت بهتری برای پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا نبوده اند.
تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره پایان همه گیری ویروس کرونا گفت: ما هنوز به این نقطه نرسیدیم اما (پایان کرونا) در تیررس است.
در ایران میز موج های کرونا کوتاه تر و مرگ و میر آن کمتر شده اما قطعا حتی پس از پایان کرونا سالهای درگیری جهان با این ویروس از یاد ها نمیرود،بر باور بسیاری از پزشکان قطعا تبعات روانی این ویروس پس از پایان آن درمانی جدی می طلبد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تا کنون ۶۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۵۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۲۶ هزار نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۷۶۰ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۹۹۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از دیروز تا امروز ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۴ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۸۲۲ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۲۰ هزار و ۹۴۱ نفر از بیماران،بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
۲۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۵۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر، شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала