قرقیزستان: تاجیکستان از تشدید تنش مرزی خودداری کند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر قرقیزستان: تاجیکستان از تشدید تنش مرزی خودداری کند
قرقیزستان: تاجیکستان از تشدید تنش مرزی خودداری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه قرقیزستان در بیانیه ای از تاجیکستان خواست از تشدید تنش در مرز های خود خودداری کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه قرقیزستان در بیانیه‌ای که روز یکشنبه از سوی سرویس مطبوعاتی این آژانس منتشر شد، نوشت: قرقیزستان از تاجیکستان می‌خواهد که از تجاوز به خاک این کشور و تنش مرزی دست بردارد.
در این بیانیه آمده است: " قرقیزستان از طرف تاجیکستان می‌خواهد که از طرح‌های متجاوزگرانه به خاک جمهوری قرقیزستان و اهدافی برای تشدید اوضاع در منطقه مرزی دست بردارد".
وزارت خارجه قرقیزستان، اتفاقات مرزی را "یک اقدام تجاوزکارانه مسلحانه برنامه ریزی شده از سوی تاجیکستان" خواند.
در ادامه آمده است: "ما معتقدیم که اتهامات بی اساس طرف تاجیکستان مبنی بر "تجاوز مسلحانه به جمهوری تاجیکستان" تلاشی کوچک برای انتقال مسئولیت این وقایع به قرقیزستان است. تاجیکستان یک کمپین گسترده اطلاعات نادرست را راه اندازی کرده است که می خواهد با هدف بی اعتبار کردن اقدامات دفاعی جمهوری قرقیزستان ان را تعبیر کند، این حرفها با واقعیت مطابقت ندارد".
پیش از این، وزارت خارجه تاجیکستان، طرف قرقیزستان را به انجام کمپین اطلاعاتی در برابر دوشنبه و تشدید تنش در منطقه مرزی متهم کرد.
Частный дом, поврежденный в результате обстрелов со стороны таджикских военных - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2022
چندرسانه ای
وضعیت مرزی قرقیزستان و تاجیکستان
همچینین، نماینده وزارت بهداشت قرقیزستان گفت: مجموع کشته شدگان درگیری های مسلحانه در منطقه باتکن 36 نفر است و 129 نفر نیز مجروح شده اند.
درگیری های گسترده در مرز قرقیزستان و تاجیکستان از صبح روز جمعه آغاز شد. طرفین یکدیگر را به گلوله باران متهم کردند. درگیری شدید بین نظامیان دو کشور در تمام طول روز تقریباً در سراسر مرز ادامه داشت. تیراندازی فقط در شب متوقف شد. صبح روز شنبه درگیری های متناوب از سر گرفته شد. طرفین یکدیگر را به نقض توافق آتش بس متهم کردند. مجددا تیراندازی درغروب متوقف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала