واکنش رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی‌ از منکر مجلس به درگذشت مهسا امینی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
اشتراک
رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس ایران به درگذشت مهسا امینی واکنش نشان داده و خواستار تجدیدنظر در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر شد.
به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا مبلغی، رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به درگذشت مهسا امینی اظهار داشت: لازم است در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود.
مبلغی در حساب توئیتری خود نوشت: با ابراز تأسف و تأثر فراوان از درگذشت خانم مهسا امینی و اتفاقی که برای آن مرحوم افتاده است، به خانواده محترم و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض میکنم و همدردی خود را اعلام می‌نمایم.
 خاکسپاری مهسا امینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
حاشیه های مراسم خاکسپاری مهسا امینی در سقز
عضو فراکسیون روحانیت مجلس ایران افزود: در این خصوص باید وظایفی به صورت جامع پیگیری شود که عبارت است از:
۱- ضرورت پیگیری قضایی جامع و کامل نسبت به موضوع مرگ مهسا امینی. همچنین ضرورت بررسی و پیگیری این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی جهت روشن شدن کامل ابعاد این اتفاق و اعلام نتیجه آن به مردم عزیز
‏٢- لازم است در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود و بازسازی صورت گیرد به گونه‌ای که خود شیوه‌ها، شیوه‌هایی "معروف" باشند، چه آنکه با "غیر معروف" نمی‌توان امر به معروف را که واجب مهمی است اقامه کرد. فاقد الشیء لا یعطیه
٣- افزون بر ضرورت بازسازی شیوه‌های اقامه معروف، تطبیق آن نیز باید به دست کسانی صورت گیرد که از اهلیت و آگاهی کافی برای رعایت همه چارچوب‌های امر معروف و نهی از منکر برخوردار باشند.
باید نسبت به بسیاری از افراد که امر به معروف می‌کنند "امر به معروف" کرد تا معروف را به درستی انجام دهند.
مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده، مهسا امینی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر جمعه درگذشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала