سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: شکاف‌ها بین آمریکا و ایران هنوز باقی است

© Sputnik Screenshotند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد شکاف‌ها بین ایالات متحده و ایران، یا بین ایران و بقیه گروه ۱+۵ از بسیاری جهات باقی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، "ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: بازگشت متقابل به پایبندی به برجام نه تنها به نفع ایالات متحده و شرکای اروپایی ما است، بلکه تضمین دائمی و قابل راستی‌آزمایی از این است که ایران در موقعیتی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار نمی‌گیرد و این توافق به نفع روسیه و چین نیز خواهد بود.
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
بورل: مذاکرات احیای برجام به بن بست رسیده است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: تنها یک دلیل وجود دارد که ما هنوز به تفاهم در مورد بازگشت متقابل به برجام نرسیده ایم و آن این است که تهران هنوز مبنای منطقی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده را نپذیرفته است. همانطور که بارها گفته‌ایم، شکاف‌ها بین ایالات متحده و ایران، یا بین ایران و بقیه گروه ۱+۵ از بسیاری جهات باقی است و از پاسخ ایران مشخص است که این شکاف‌ها همچنان باقی مانده است. پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار نداد که بتوانیم رسیدن به یک توافق را محتمل ببینیم، اما ما همچنان معتقدیم که هنوز برای انعقاد یک توافق دیر نشده است. تا زمانی که ما معتقدیم پیگیری بازگشت متقابل به برجام به نفع ایالات متحده و منافع امنیت ملی ما است، به این کار ادامه خواهیم داد.
ند پرایس همچنین درباره محکومان آمریکایی در زندان‌های ایران گفت: ما نمی‌خواهیم سرنوشت آمریکایی‌های بازداشت‌شده را به توافق هسته‌ای گره بزنیم و نمی‌خواهیم سرنوشت آنها را به چیزی که ممکن است نامشخص یا نامشخص باقی بماند، گره بزنیم. به همین دلیل حتی در غیاب برجام ما به هر کاری که بتوانیم برای آزادی این زندانیان آمریکایی انجام دهیم، ادامه خواهیم داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала