رئیسی: مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره قطر
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره قطر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2022
اشتراک
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره قطر با بیان اینکه گرفتن تصمیم نهایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای برعهده آمریکا است، تاکید کرد: مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیسی پنجشنبه شب در این مصاحبه افزود: رفع تحریم‌های ایران باید با دستیابی به ضمانت‌ها همراه باشد و برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای باید موضوعات پادمانی حل شود.
رئیس جمهور ایران گفت: قبل از اینکه غرب از ما بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کنیم باید آن را از رژیم صهیونیستی بخواهند که سلاح‌های کشتار جمعی دارد.
رئیسی با تاکید براینکه مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا، افزود: مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی با طرف ایرانی انجام دهد.
رئیس جمهور ایران در ادامه درباره تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه ایران اعمال کرد، گفت: اگر واشنگتن خواستار توافق است؛ چرا در جریان مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند؟
Президент Ирана Раиси на 6-м Каспийском саммите - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
رئیسی: کشورهای غربی با تحریم ایران و روسیه اشتباه می کنند
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز بتازگی تصریح کرد که تغییری در مواضع ایران نسبت به مذاکرات وین به وجود نیامده است. وی با انتشار پیامی در حساب اینستاگرامی خود عنوان کرد که ایران اراده کافی و حسن نیت لازم برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار را بارها از خود نشان داده و تنها مانع پیش روی توافق در شرایط حاضر، عدم واقع بینی و نداشتن اراده لازم از سوی آمریکا است.
در سال ۲۰۱۵، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق هسته ای برجام در مورد برنامه هسته ای ایران را منعقد کردند که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود.
در ماه مه ۲۰۱۸، ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌ سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
در ماه های اخیر مذاکراتی در وین برای احیای برجام و لغو تحریم‌ های واشنگتن علیه تهران انجام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала