قدردانی رئیس جمهور ایران از ولادیمیر پوتین

© Sputnik / Sergei Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Ирана Эбрахим Раиси во время встречи в Тегеране
Президент РФ Владимир Путин и президент Ирана Эбрахим Раиси во время встречи в Тегеране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران از همتای روس خود بخاطر حمایت از عضویت تهران در سازمان همکاری شانگهای قدردانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از حمایت روسیه از عضویت تهران در سازمان همکاری شانگهای قدردانی کرد.
ابراهیم رئیسی در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند گفت: از شما به خاطر حمایت از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای سپاسگزارم.
رئیس جمهور ایران همچنین گفت: نه تنها ایران، بلکه همه اعضای سازمان از پیوستن تهران به سازمان همکاری شانگهای سود خواهند برد.
پیشتر در روز پنجشنبه، ایران یادداشت تعهدی را به سازمان همکاری شانگهای امضا کرد و راه را برای عضویت این کشور در سازمان هموار کرد. در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در سپتامبر 2021، روند پذیرش ایران در این سازمان آغاز شد.
دیدار پوتین و رئیسی در عشق آباد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در سمرقند + ویدئو
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 تأسیس شد. هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان در آن شرکت دارند. کشورهای افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان، به عنوان ناظر در این سازمان و کشورهای آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا به عنوان شریک حضور دارند. در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در شهر "دوشنبه" در سپتامبر 2021، روند اعطای وضعیت شریک گفتگو به مصر، قطر و عربستان سعودی نیز آغاز شد. در این سال، بلاروس رسماً برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای به عنوان یک عضو کامل درخواست خود را ارائه داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала