درخواست گوترش از ایران برای گفتگوی جدی با آژانس اتمی

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل متحد از ایران خواست تا با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ایجاد شرایط مناسب و حصول توافق در وین گفت و گویی جدی داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اردوپوینت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه بیان داشت: من از دولت ایران یا هر دولتی که در این شرایط قرار دارد، می‌خواهم که گفت‌وگویی جدی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار کند و شرایط برای همکاری موثر جهت دریافت اعتبار لازم برای حصول توافق را ایجاد کند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر در کنفرانسی خبری گفت که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به جای نزدیک‌شدن نظرات، در حال فاصله‌گرفتن آرا است.
وی خاطر نشان کرد: موضع‌ها نزدیک‌تر نشده، بلکه فاصله گرفته‌اند.
در عین حال ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در یک کنفرانس ایرانی در این باره گفت: ما در این زمینه برای اینکه کمک کنیم به پایان خوش این ماراتن و به اهداف مد نظر جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مصالح و منافع ملی دست یابیم و در عین حال روند را برای شکل‌گیری فضای سازنده در حوزه مناسبات بین‌المللی مهیا کرده و به تثبیت چارچوب‌های چندجانبه بین‌المللی و سیاسی به عنوان چارچوب مناسب برای حل و فصل بحران‌های پیچیده کمک کنیم، مسئولانه عمل کردیم. ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала