- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آژانس انرژی اتمی خواستار توقف فوری فعالیت‌های روسیه در نیروگاه زاپوریژیا شد

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر آژانس انرژی اتمی خواستار توقف فوری فعالیت‌های روسیه در نیروگاه زاپوریژژیا شد
آژانس انرژی اتمی خواستار توقف فوری فعالیت‌های روسیه در نیروگاه زاپوریژژیا شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
اشتراک
شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تصویب قطعنامه‌ای خواستار توقف فوری فعالیت‌های روسیه در نیروگاه زاپوریژیا شد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تصویب قطعنامه‌ای خواستار توقف فوری فعالیت‌های روسیه در نیروگاه زاپوریژیا شد. روسیه و چین به تصویب این قطعنامه رای منفی دادند.
هیئت دائمی روسیه این سند را ضد روسی خواند و خاطرنشان کرد که این سند حاوی کلمه ای در مورد گلوله باران سیستماتیک ایستگاه نیست.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: قطعنامه ضد روسیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کلمه‌ای در مورد گلوله باران سیستماتیک نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا توسط اوکراین بیان نمی‌کند.
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در کانال تلگرام خود نوشت: "کشورهای غربی از طریق شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی رای دادند تا قطعنامه ضد روسیه در مورد فعالیت های اوکراین در این نیروگاه را تنظیم کنند.
پاشنه آشیل این قطعنامه این است که یک کلمه در مورد گلوله باران سیستماتیک نیروگاه هسته ای زاپوروژیا صحبت نمی کند. مشکل اصلی تضمین ایمنی هسته ای و امنیت هسته ای در جهان است.
دلیل آن ساده است - گلوله باران توسط اوکراین انجام می شود که کشورهای غربی به هر طریق ممکن از آن حمایت و از آن دفاع می کنند."
آژانس از بازسازی خط برق پشتیبان در نیروگاه اتمی زاپوروژیا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
آژانس از بازسازی خط برق پشتیبان در نیروگاه اتمی زاپوروژیا خبر داد
شایان ذکر است، نیروگاه اتمی زاپوریژیا در منطقه "انرگودار" در اوکراین واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده، به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شناخته شده است. از ماه مارس 2022، پس از گلوله باران زاپوریژیا توسط اوکراین، این ایستگاه نیروگاه اتمی، توسط ارتش روسیه محافظت می شود. وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران منطقه "انرگودار"، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در مجاورت این شهر ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала