وزارت خارجه ایران: حفظ بدون تغییر مرز ایران و ارمنستان الزامی است

CC BY 4.0 / IRNA / حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
اشتراک
وزیر خارجه ایران در گفتگو با همتای آذربایجانی خود بیان داشت: ما مرز ایران و ارمنستان را یک راه ارتباطی تاریخی می دانیم که باید بدون تغییر حفظ شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با جیحون بایرام‌اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه در این تماس، با ابراز نگرانی شدید از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان، برآمادگی ایران برای کمک به حل و فصل موضوع به صورت مسالمت آمیز و از طرق سیاسی تاکید کرد.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما همواره بر حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله آذربایجان و ارمنستان تاکید داریم.
وزیر امور خارجه ایران افزود: ما مرز ایران و ارمنستان را نیز یک راه ارتباطی تاریخی می‌دانیم که باید بدون تغییر حفظ شود.
امیرعبداللهیان تاکید کرد که منطقه تحمل جنگ جدیدی را ندارد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طرفین این مناقشه را به خویشتن داری فرا می‌خواند.
جیحون بایرام‌اف نیز در این گفت‌وگو، دیدگاههای ایران و آذربایجان درباره آینده منطقه را نزدیک به هم ارزیابی کرد و با قدردانی از تلاش ایران برای کمک به حل مناقشه با ارمنستان، گزارشی از درگیری های اخیر ارائه داد.
وزیر خارجه آذربایجان بیان داشت: کشورش به دنبال ارتقای روابط با همسایگان خود است و با اشاره به نگرانی‌های ایران درخصوص مسائل مرزی تصریح کرد که جمهوری آذربایجان چشمداشتی به خاک هیچ کشوری ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала