رئیسی از افزایش سه تا چهار برابر حجم روابط تجاری ایران و ازبکستان سخن گفت + ویدئو

© Photo / IRNAرئیسی در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان
رئیسی در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
اشتراک
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد ارتباط تجاری ۵۰۰ میلیون دلاری بین ایران و ازبکستان می تواند به سه تا چهار برابر افزایش پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیسی در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان گفت: امضای اسناد همکاری جلوه خوبی است از اراده دو کشور برای توسعه روابط در حوزه های مختلف.
وی افزود جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشاورزی پیشرفت خوبی داشته و می توانیم همکاری خوبی در این حوزه با ازبکستان داشته باشیم.
یادآور می شود مراسم امضای اسناد همکاری و یادداشت‌ تفاهم بین تهران و تاشکند در حضور رؤسای جمهور و بین وزرای دو کشور ایران و ازبکستان در ساختمان مرکز کنگره و در مجموعه گردشگری جاده ابریشم سمرقند برگزار شد و دو کشور ۱۷ سند همکاری در زمینه های انرژی، صنعت، کشاورزی، ورزشی و فرهنگی امضا کردند.
رئیسی از قطعی شدن عضویت ایران در سازمان شانگ‌های خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
رئیسی از قطعی شدن عضویت ایران در سازمان شانگهای خبر داد
این اسناد همکاری‌ها در زمینه‌های توسعه حمل و نقل ترانزیتی، مبادلات فرهنگی، گمرک، مبادلات تجاری و اقتصادی، بهداشت و دیگر زمینه‌هاست که بین وزیران ایران و ازبکستان و در حضور رؤسای جمهور به امضای طرفین رسید.
پس از تبادل اسناد همکاری تهران و تاشکند که به امضای وزرای دولت دو کشور رسید، روسای جمهور ایران و ازبکستان نیز بیانیه مشترک همکاری دو کشور را امضا کردند.
رئیس جمهور اسلامی ایران که به دعوت رسمی همتای ازبک خود در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و دیدار های دوجانبه وارد شهر کهنِ سمرقند شد، ساختمان مرکز کنگره و در مجموعه گردشگری جاده ابریشم سمرقند از سوی "شوکت میرضیایف" رییس جمهور ازبکستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала