دانشمندان چینی در حال ساخت موشک آبی-خاکی مافوق صوت هستند

© Fotolia / Boggyدانشمندان چینی در حال ساخت موشک آبی-خاکی مافوق صوت هستند
دانشمندان چینی در حال ساخت موشک آبی-خاکی مافوق صوت هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
اشتراک
ساوت چاینا مورنینگ پست: دانشمندان چینی موشک آبی-خاک مافوق صوت را توسعه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست، دانشمندان چینی در حال کار بر روی ساخت یک موشک ضد کشتی مافوق صوت با قابلیت غوطه ور شدن در زیر آب هستند.
این نشریه به نقل از دانشمندانی که در این پروژه کار می کنند نوشت: این موشک پنج متری می تواند با سرعتی معادل 2.5 برابر سرعت صوت در ارتفاع حدود 10 کیلومتری قبل از غوطه ور شدن در زیر آب پرواز کند. این موشک در زیر آب می تواند مسافت 20 کیلومتری را طی کند.
به محض اینکه موشک در فاصله 10 کیلومتری هدف قرار گرفت، به حالت اژدر می رود و با سرعت 100 متر در ثانیه زیر آب حرکت می کند و حباب غول پیکر هوا را در اطراف خود تشکیل می دهد که مقاومت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، این موشک قادر است در صورت لزوم مسیر خود را تغییر داده یا به عمق 100 متر شیرجه بزند تا از سیستم های حفاظتی زیر آب بدون کاهش سرعت فرار کند.
مشکل اصلی دانشمندان ایجاد موتوری است که بتواند نیروی رانش لازم را هم در هوا و هم در زیر آب فراهم کند. به گفته دانشمندان، این مشکل را می توان با استفاده از بور که به طور فعال در هر دو محیط واکنش نشان می دهد و مقدار زیادی گرما آزاد می کند، حل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала