امارات سفیر خود را که در سال 2016 فراخوانده بود، به ایران بازگرداند

© Photo / IRNAامارات سفیر خود را که در سال 2016 فراخوانده بود، به ایران بازگرداند
امارات سفیر خود را که در سال 2016 فراخوانده بود، به ایران بازگرداند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
اشتراک
امارات متحده عربی سفیر خود را که در سال 2016 به دلیل کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران فراخوانده شده بود، به تهران بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیف محمد الزعابی سفیر امارات متحده عربی وارد پایتخت ایران شد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سفیر امارات بر اهمیت گسترش همکاری های منطقه ای تاکید کرده و خواستار استفاده از همه فرصت های موجود برای تقویت روابط دوجانبه شد. الزعابی با ابراز خوشحالی از بازگشت به تهران، به ظرفیت های تجاری و اقتصادی دو کشور اشاره کرد.
بازگشت سفیر امارات به ایران بعد از ۷ سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
بازگشت سفیر امارات به ایران بعد از ۷ سال
گرم شدن روابط ایران و امارات از دسامبر سال گذشته و زمانی آغاز شد که شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات به تهران سفر کرد و با همتای خود علی شمخانی و همچنین با ابراهیم رئیسی رئیس جمهورایران گفت‌وگو کرد. در ژوئیه سال جاری، انور قرقاش مشاور رئیس جمهور امارات از برنامه های خود برای افزایش سطح روابط دیپلماتیک بین تهران و ابوظبی خبر داد و در اواخر اوت، وزارت امور خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که قرار است الزعابی در آینده نزدیک اجرای وظایف خود را به عنوان سفیر امارات آغاز کند
امارات در سال 2016 به دلیل حمله به نمایندگی های دیپلماتیک عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران سفیر خود را از این کشور فراخوانده و از کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد. علاوه بر این، طرفین در مورد سه جزیره در خلیج فارس اختلافات تاریخی زیادی دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала