جزئیات گفتگوی تلفنی پوتین و شولتز

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
کابینه آلمان در سندی گزارش می دهد که شولتز با پوتین گفتگوی تلفنی داشت و درباره حل و فصل دیپلماتیک اوضاع اوکراین با یکدیگر صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کرملین در بیانیه ای اعلام نمود که در گفتگوی میان رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان، حل و فصل دیپلماتیک وضعیت اوکراین موضوع گفتگوی این دو سیاستمدار بود. این نخستین گفتگوی پوتین و شولتز در سه ماه اخیر است.
از سوی دیگر، طرفین در مورد موضوع غذا در جهان گفتگو کردند.
پیش از این، شولتز در این گفتگو خواستار اطمینان از ایمنی نیروگاه اتمی زاپوریژژیا شد.
ولادیمیر پوتین، در این گفتگو به صدراعظم آلمان، از نقض حقوق بشر و شلیک‌های مداوم اوکراین در دنبنباس انتقاد کرد.
رئیس جمهور روسیه، نگرانی های خود را در رابطه با بی ثباتی در عرضه های دریایی گندم اوکراین صحبت کرد، که تنها بخشی کوچکی از آن به کشورهای مورد نیاز وارد می شود.
ولادیمیر پوتین گفت که روسیه آماده است که حجم زیادی از گندم را به بازار خارجی عرضه کند و همچنین به کشورهایی که نیاز به گندم هایکه در بندرهای اروپایی متوقف شده اند، به صورت رایگان ارائه دهد.
رئیس جمهور روسیه افزود: روسیه به کمیته بین المللی صلیب سرخ دسترسی به زندانیان جنگ را فراهم می کند، در حالی که کی یف چنین نمی کند.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت: روسیه نمی تواند یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی در نظر گرفته شود زیرا ظاهراً مدت طولانی است که تعهدات قراردادی خود را نقض کرده است.
پرچم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
هشدار سفیر روسیه به آلمان در خصوص عبور از خطوط قرمز
به گفته شولتز، روسیه "دیگر به تعهدات قراردادی خود برای تحویل کالا عمل نمی کند". "چیزی که همیشه حتی در دوران جنگ سرد وجود داشت، دیگر کار نمی کند: روسیه دیگر تامین کننده قابل اعتماد انرژی نیست".
صدراعظم آلمان گفت که عواقب وضعیت اوکراین در آلمان احساس می شود و در عین حال اطمینان داد که آلمان به حمایت از کی‌یف ادامه خواهد داد. شولز مشکلات آلمان را به گردن روسیه انداخت. "کشور ما دوران سختی را پشت سر می گذارد".
او دوباره ابراز اطمینان کرد که آلمان با تامین انرژی در زمستان آینده کنار خواهد کرد. او گفت: "ما در این زمستان زنده خواهیم ماند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала