پیش بینی افزایش پنج برابری صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

© Photo / Pixabay / Thorsten Blank پیش بینی افزایش پنج برابری صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه
پیش بینی افزایش پنج برابری صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
رئیس سازمان حفظ نباتات ایران خبر داد که سامانه الکترونیکی گواهی بهداشتی محصولات کشاورزی با روسیه راه اندازی شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات ایران روز سه شنبه اطلاع داد: مدیریت مصرف ایمن آفت کش‌ها و استقرار سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات بسترهای کشت ؛از مهمترین اقدام عملی شده همکاری مشترک در بخش کشاورزی میان ایران و روسیه است.
وی با بیان این که رسیدن به تفاهم صادرات و واردات محصولات کشاورزی ایران با روسیه نشان دهنده عزم جدی این دو کشور بر همکاری های مشترک کشاورزی است و خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی در حدود ۶ماهه امسال صادرات محصولات کشاوری میوه و سبزی به روسیه ۲۵درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
رییس سازمان حفظ نباتات ایران افزود: دنیا به دنبال نظم نوین تجارت است و محصولات کشاورزی را از مبدأ تحت نظارت دارد تا به دست مصرف کننده برسد و تمام کودها، سموم و مواد مغذی که محصول دریافت می‌کند را تحت رصد، پایش و آنالیز دارد.
وی توضیح داد: دنیا محصولات وارداتی را ردیابی می‌کند و خواستار دسترسی به تمامی آفت‌کش هایی است که روی محصول مصرف می‌شود.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور با ذکر این نکته که قوانین سخت گیرانه صادرات محصولات کشاورزی با منشا گیاهی به همه پست های قرنطینه کشور ابلاغ شد، ادامه داد: مطمئنا با راه اندازی سامانه الکترونیکی گواهی بهداشتی محصولات کشاورزی با روسیه مشکلی در خصوص اخطار و یا برگشت محصول نخواهیم داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала