لاوروف با هیئت حماس به رهبری هنیه در مسکو دیدار کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف با هیئت حماس به رهبری هنیه در مسکو دیدار کرد
لاوروف با هیئت حماس به رهبری هنیه در مسکو دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
لاوروف در مسکو با هیئت حماس به رهبری رئیس دفتر سیاسی جنبش هنیه دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مسکو با هیئتی از حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیدار کرد و طرفین در مورد وضعیت خاورمیانه گفتگو کردند.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در 12 سپتامبر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را که در راس هیئت این جنبش فلسطینی در مسکو به سر می برد، پذیرفت".
در این گفت وگو، توجه اصلی به توسعه اوضاع در منطقه خاورمیانه با تاکید بر مشکل فلسطین بود. طرف روسی بر اهمیت احیای سریع وحدت ملی فلسطین در پلت فرم سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرد. وزارت امور خارجه روسیه گفت: نیاز به حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس یک مبنای حقوقی بین المللی به رسمیت شناخته شده، که مبنای آن قطعنامه های مربوطه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین طرح صلح عربی است.
همچنین گزارش شده است که در همان روز، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، رایزنی های مفصلی با هیئت رهبری حماس انجام داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала