بهترین دوست روسیه و چین کیست؟

© AP Photo / CCTVبهترین دوست روسیه و چین کیست؟
بهترین دوست روسیه و چین کیست؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
نشریه Foreign Policy نوشت: کره شمالی تصمیم گرفته است بهترین دوست روسیه و چین باشد و از نزدیک شدن به آمریکا امتناع می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات کره شمالی به تدریج از کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده دور می شوند و وضعیت "بهترین دوست" روسیه و چین را ترجیح می دهند. مایک چینوی مقاله نویس نشریه Foreign Policy در این خصوص نوشت.
این نویسنده تاکید می کند که اخیراً توجه بیشتر و بیشتری به نزدیکی مسکو و پکن شده است، اگرچه تصمیم پیونگ یانگ برای پیوستن به آنها کم اهمیت نیست. چینوی درخواست‌های رسمی مقامات کره شمالی به همکاران روسی و چینی خود را به مناسبت تاریخ‌های به یاد ماندنی مختلف یادآور شد: در هر یک از اسناد، پیونگ یانگ بر ادامه همکاری بیشتر اصرار داشت.
این نویسنده توضیح داد: «لفاظی در هر دو مورد قابل توجه است. این اولین بار است که پیونگ یانگ از عبارت همکاری استراتژیک و تاکتیکی برای توصیف روابط امنیتی خود با مسکو و پکن استفاده می کند.»
وی همچنین دلیل دیگری را نام برد که چرا می توان از نزدیک شدن سه طرف صحبت کرد و آن خودداری کره شمالی از توافق هسته ای با ایالات متحده و سرد شدن روابط بین طرفین در مجموع است. چینوی گفت: از آنجایی که واشنگتن با بدتر شدن روابط با مسکو و پکن به دنبال تقویت اتحادهای خود در آسیا است، جای تعجب نیست که هر دو کشور به دنبال استفاده از کره شمالی به عنوان یک دارایی استراتژیک فعال تر برای به چالش کشیدن مواضع آمریکا در اقیانوس آرام باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала