اسرائیل: ایران بیش از 10 کارخانه موشکی در سوریه ایجاد کرده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسرائیل: ایران بیش از 10 کارخانه موشکی در سوریه ایجاد می کند
اسرائیل: ایران بیش از 10 کارخانه موشکی در سوریه ایجاد می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایران بیش از 10 کارخانه برای تولید موشک های مدرن در استان حماه سوریه ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه در کنفرانسی که توسط نشریه جروزالم پست در نیویورک برگزار شد، گفت: که ایران مرکز تحقیقات علمی سوریه در استان حماه را به بیش از 10 شرکت برای تولید موشک‌های مدرن و سایر تسلیحات برای تامین نیروهای طرفدار ایران تبدیل کرده است.
وی افزود: "ایران تحت نظارت فرمانده ایرانی قاسم سلیمانی، مرکز تحقیقات سوریه را به تاسیساتی برای تولید موشک‌های دقیق میان‌برد و دوربرد و تسلیحات عرضه‌شده به جنبش حزب‌الله و گروه های تحت‌حمایت‌های ایران تبدیل کرده است".
گانتز نقشه ای از این اشیاء را در منطقه مصیاف سوریه نشان داد. این نشریه یادآور می شود که اسرائیل بارها به این مجتمع حمله کرده است و آخرین بار در 25 اوت چنین حمله ای ثبت شده است. به ویژه، ارتش اسرائیل به ورودی‌های تونل‌های تأسیسات زیرزمینی، کارخانه‌های مونتاژ موشک‌های زمینی و انبارهای ذخیره‌سازی محصولات حمله کرد.
رئیس وزارت دفاع اسرائیل همچنین گفت: ایران علاوه برمرکز تحقیقات سوریه، روی ایجاد تأسیسات صنایع نظامی در لبنان و یمن نیز کار می کند. به گفته وی، ایران بیش از یک میلیارد دلار به متحدان خود از جمله بیش از 500 میلیون دلار به حزب الله، صدها میلیون دلار به حوثی های یمن، بیش از 100 میلیون دلار به حماس و گروه جهاد اسلامی فلسطین پرداخت کرده است. وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد که با لغو تحریم های ایران، این کشور به بیش از 100 میلیارد دلار دسترسی خواهد داشت که به ویژه برای حمایت از این گروه ها هزینه خواهد کرد.
روزنامه تایمز اسرائیل پیشتر به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده بود که اسرائیل معتقد نیست ایران و قدرت های جهانی بتوانند پیش از انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه نوامبر بر سر یک برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران به توافق برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала