چارلز سوم رسما پادشاه استرالیا اعلام شد

© AFP 2023 / Victoria Jones/Poolچارلز سوم پادشاه بریتانیا
چارلز سوم پادشاه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
اشتراک
ژنرال دیوید هرلی فرماندار استرالیا رسما چارلز سوم را پادشاه اعلام کرد.
اسپوتنیک - به گزارش شبکه تلویزیونی ABC، پادشاه چارلز سوم پادشاه بریتانیا رسماً پادشاه جدید استرالیا معرفی شد.
"در رابطه با مرگ ملکه زیبا و باشکوه ما الیزابت دوم، تاج پادشاهی به طور کامل و به حق به شاهزاده کارل فیلیپ آرتور جورج رسید. باشد که پادشاه چارلز سوم سالها و سالهای خوش بر ما حکومت کند. با محبت صمیمانه و فروتنانه به او قول می دهیم. ایمان و وفاداری،" - فرماندار کل استرالیا دیوید هرلی گفت.
شاه چارلز سوم، کامیلا، ملکه کنسورت و شاهزاده ویلیام در مراسم اعلان پادشاه در کاخ سنت جیمز لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
چندرسانه ای
چارلز سوم رسما پادشاه بریتانیای کبیر اعلام شد
دیوید هرلی فرماندار کل استرالیا گفت: با درگذشت ملکه زیبا و باشکوه ما الیزابت دوم، تاج پادشاهی به تنهایی و به حق به شاهزاده چازلز فیلیپ آرتور جورج رسید. باشد که شاه چارلز سوم برای سالهای طولانی و شاد بر ما حکومت کند. با محبت صمیمانه و فروتنانه به او وعده ایمان و وفاداری می دهیم.
علاوه بر فرماندار کل، نخست وزیر آنتونی آلبانیز این اعلامیه را امضا کرد.
شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز خاطرنشان می کند که نخست وزیر قول داده بود در اولین دوره ریاست جمهوری خود رفراندوم درباره جمهوری شدن استرالیا برگزار نکند.
پیش از این، چارلز سوم به طور رسمی در یک شورای جانشینی به عنوان پادشاه جدید بریتانیا معرفی شد.
کاخ باکینگهام در 8 سپتامبر اعلام کرد که الیزابت دوم ملکه بریتانیا که بیش از 70 سال بر کشور حکومت کرد، در سن 96 سالگی در اسکاتلند درگذشت. شاهزاده چارلز با نام چارلز سوم پادشاه بعدی شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала