نخست وزیر یونان: تحریم های ضد روسیه ناگزیر به اقتصاد اروپا ضربه می زند

© AP Photo / John Angelilloنخست وزیر یونان: تحریم های ضد روسیه ناگزیر به اقتصاد اروپا ضربه می زند
نخست وزیر یونان: تحریم های ضد روسیه ناگزیر به اقتصاد اروپا ضربه می زند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
اشتراک
نخست وزیر یونان: سخت ترین تحریم های اعمال شده علیه روسیه ناگزیر به اقتصاد کشورهای اروپایی نیز ضربه می زند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یونان ERT-1، کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: سخت ترین تحریم های اعمال شده علیه روسیه ناگزیر به اقتصاد کشورهای اروپایی نیز ضربه می زند.
روزنامه نگار توجه میتسوتاکیس را به این نکته جلب کرد که "تحریم های اتخاذ شده علیه روسیه مانند یک بومرنگ در حال بازگشت است و به اقتصاد کشورهای اروپایی، جوامع و حتی ثبات دولت های آنها ضربه می زند" و این سوال را مطرح کرد که "اروپا تا چه اندازه آماده است". برای ادامه این تحریم ها، آیا نیازی به مذاکره با روسیه برای توقف جنگ انرژی و عدم رسیدن به بی ثباتی کامل سیاسی نیست؟
نخست وزیر پاسخ داد: "از همان لحظه اول که تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردیم، تحریم‌هایی که بسیار گسترده بود، می‌توانم بگویم این شدیدترین تحریم‌هایی است که تا به حال علیه هر کشوری اعمال شده است، ما می‌دانستیم که در عین حال جوامع خود را در معرض یک روند دردناک قرار خواهیم داد. ما هشدار دادیم که این بهای انتخاب ما برای دفاع در برابر "تجاوزات" روسیه است، که همانطور که بارها توضیح داده‌ام، فقط در مورد اوکراین نیست، زیرا اگر روسیه اوکراین را شکست دهد، ما نمی‌دانیم کجا متوقف خواهد شد".
به گفته نخست وزیر یونان، این موضوع در اصل به کل اروپا از منظر ژئوپلیتیک، استراتژیک و وجودی مربوط می شود. "ما از همان لحظه اول متوجه شدیم که روسیه ممکن است از وابستگی اروپا به گاز طبیعی به عنوان یک سلاح استفاده کند، بنابراین خیلی سریع اقدام کردیم تا نیاز به حذف هر چه سریعتر وابستگی به گاز طبیعی روسیه را از بین ببریم. بدیهی است که این یک شبه انجام نمی شود. و من معتقدم که این تنها راه ممکن است. دیگر امکان ترک آن وجود ندارد".
در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری دونباس برای کمک، عملیات نظامی ویژه ای را اعلام کرد. وی تاکید کرد که برنامه‌های مسکو شامل غیرنظامی‌سازی و نازی زدایی این کشور است. سپس غرب تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرد. کشورهای غربی عرضه سلاح و تجهیزات نظامی به کی‌یف را میلیاردها دلار افزایش داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала