نخست‌وزیر اسرائیل از بیانیه ترویکای اروپایی در انتقاد از برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد

© © Emmanuel Dunand / Pool Photo via APنخست‌وزیر اسرائیل از بیانیه ترویکای اروپایی در انتقاد از برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد
نخست‌وزیر اسرائیل از بیانیه ترویکای اروپایی در انتقاد از برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
اشتراک
تشکر نخست وزیر اسرائیل از اقدامات ترویکای اروپایی (بریتانیا، آلمان و فرانسه).
به گزارش اسپوتنیک، یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در نشست هفتگی کابینه اعلام کرد: اسرائیل از بیانیه سه کشور اروپایی (بریتانیا، آلمان و فرانسه) در انتقاد از برنامه هسته ای ایران استقبال می کند و از این کشورها برای چنین اقدامی تشکر می کند.
وی ادامه داد: به تبعیت از آمریکایی‌ها دیروز، سه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که در آینده نزدیک توافق هسته‌ای با ایران امضا نمی‌شود، تحقیقات علنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران بسته نمی‌شود. من از فرانسه، بریتانیا و آلمان به دلیل موضع قوی آنها در این زمینه تشکر می کنم.
لاپید تاکید کرد که اسرائیل پیوسته با این کشورها درباره پرونده ایران رایزنی کرده است. وی گفت: "در ماه‌های اخیر گفت‌وگوی گسسته و فشرده با آنها داشته‌ایم و به‌روزترین اطلاعات درباره فعالیت‌های ایران در تأسیسات هسته‌ای را در اختیار آنها قرار داده‌ایم."
لاپید افزود که در جریان سفرش به آلمان اواخر روز یکشنبه با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به گفتگو درباره موضوع هسته ای ایران ادامه خواهد داد. وی گفت: هدف از این سفر هماهنگی مواضع در موضوع هسته ای و نهایی کردن جزئیات اسناد همکاری راهبردی، اقتصادی و امنیتی است که قرار است امضا کنیم.
پیشتر وزارت امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه روز شنبه با صدور بیانیه ای موضع ایران در قبال برنامه هسته ای را مغایر با تعهدات این کشور خواند که احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به خطر می اندازد. نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایران نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که انتقاد طرف اروپایی از موضع تهران گامی است که مذاکرات بر سر توافق هسته ای را به سمت شکست سوق می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала