پلیتیکو: آمریکا با متحدان اروپایی اش دچار مشکل شده است

© AFP 2023 / John Thysپلیتیکو: آمریکا با متحدان اروپایی اش دچار مشکل شده است
پلیتیکو: آمریکا با متحدان اروپایی اش دچار مشکل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
اشتراک
پلیتیکو نوشت: ایالات متحده به متحدان ازکار افتاده اش در اروپا کمک های بلاعوض برای خرید تسلیحات می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه پلیتیکو نوشت: منابع نظامی اعضای اروپای شرقی ناتو کاهش یافته است و این موضوع برای ایالات متحده دردسرساز است.
به گفته نویسنده مقاله، واشنگتن تصمیم گرفت برای خرید تجهیزات نظامی از شرکت های دفاعی آمریکایی به متحدان کمک های بلاعوض ارائه دهد.
در این مقاله آمده است: واشنگتن در حال تغییر از ارسال تسلیحات به اوکراین به تامین طولانی مدت تسلیحات برای کشورهای سراسر جناح شرقی ناتو است.این باید برخی از ترس ها را کاهش دهد، به ویژه در کشورهای بالتیک، که آنها پس از انتقال این همه سلاح، آسیب پذیرتر شده اند.
در همان زمان، همانطور که روزنامه اشاره می کند، کشورهای اروپای شرقی همچنان از شر ذخایر تجهیزات شوروی خلاص می شوند و آنها را به اوکراین می فرستند.
این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بسته کمک نظامی 2 میلیارد دلاری به اوکراین و کشورهای همسایه را اعلام کرد.برنامه ریزی شده است که تقریباً نیمی از مبلغ اختصاص یافته بین آلبانی، بوسنی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، گرجستان، یونان، کوزوو، لتونی، لیتوانی، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، اسلواکی و اسلونی تقسیم شود. به گفته واشنگتن، این کشورها به طور بالقوه در معرض خطر "تجاوز روسیه" در آینده هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала