شناسایی و دستگیری حیوان‌آزار در شهرستان سرعین +ویدئو، عکس

© Sputnik / Владимир Вяткинروز بزرگداشت سگ آلابای در ترکمنستان جشن رسمی شد
روز بزرگداشت سگ آلابای در ترکمنستان جشن رسمی شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
اشتراک
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از شناسایی و دستگیری فرد حیوان‌آزار در سرعین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در رابطه با حیوان آزاری اخیر در شهرستان سرعین اظهار کرد: «حیوان آزاری در قانون جرم است و مجازات سنگینی دارد. فردی که مقابل مجتمع خود در شهر سرعین، با ضربات متعدد و تا حد مرگ اقدام به سگ آزاری کرده بود، با اطلاع به موقع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و پیگیری‌های به عمل آمده شناسایی و دستگیر شد. با تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهر سرعین، مراتب در حال رسیدگی است.»
آفاقی اعلام کرد: «با توجه به ساز و کارهای بهداشتی و الزامات نگهداری سگ‌های نگهبان و همچنین مقررات مربوط به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و تکالیف دستگاه‌های متولی در این خصوص، آزار حیوانات به هر بهانه‌ای عملی غیراخلاقی، غیر شرعی و غیرقانونی است.»
وی در ادامه عنوان کرد: «متهم در دفاعیات اولیه خود، علت تلاشش برای اتلاف سگ خود را بیماری سگ عنوان کرده است. به محض حصول نتیجه از رسیدگی به پرونده قضایی مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اثرات خوبی در اصلاح و جلوگیری از تکرار جرم دارد.
همچنین استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در موضوعات مرتبطی همچون الزام محکوم به انجام خدمات در جهت رسیدگی و خدمت رایگان به حیوانات در طول مدت محکومیت و تحت نظر سازمان متولی همچون محیط زیست توانسته است اثرات خوبی در اصلاح و جلوگیری از تکرار جرم داشته باشد.»
دوستداران حیوانات، فعالان حقوق حیوانات و همینطور کاربران، حیوان آزاری را محکوم می‌کنند و عنوان می‌کنند که باید بسیار جدی با این مجرمین برخورد کرد، چراکه موارد حیوان آزاری در ایران فراوان دیده می‌شود و معتقدند افرادی که حیوانات را شکنجه می‌کنند بویی از انسانیت نبرده‌اند و انتظاری از آنها نمی‌توان داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала