رئیس گروه "کتیبه توحید و جهاد" در سوریه کشته شد

© AP Photo / Pavel Golovkinرئیس گروه "کتیبه توحید و جهاد" در سوریه کشته شد
رئیس گروه کتیبه توحید و جهاد در سوریه کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
اشتراک
الگ یگوروف، معاون مرکز روسیه در آشتی طرف های متخاصم در سوریه از کشته شدن سرکرده گروه مسلح "کتیبه توحید و جهاد" در سوریه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، الگ یگوروف در گزارشی اعلام نمود که در نتیجه حمله هوایی به یک اردوگاه شبه نظامیان در ادلب سوریه در 8 سپتامبر، رئیس گروه "کتیبه توحید و جهاد" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) که در حملات تروریستی در سوریه دست داشت، کشته شد.
این ژنرال روس در ادامه گزارش تصریح کر: براساس اطلاعات دریافتی، در نتیجه حمله هوایی نیروهای هوافضای روسیه به یک اردوگاه شبه نظامیان در ادلب سوریه در تاریخ 8 سپتامبر، سرکرده گروه مسلح غیرقانونی "کتیبه توحید و جهاد" مختاروف سیروج الدین ضیاوالدینویچ (با لقب ابو صلاح) سرکرده گروه مسلح غیرقانونی "کتیبه توحید و جهاد"، که در سازماندهی حملات تروریستی به نیروهای دولتی و تاسیسات زیرساخت غیرنظامی در سوریه دست داشت، کشته شده است.
جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.
حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه
داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала