آنچه که درباره وضعیت در خارکف طی عملیات ویژه مشخص شده است

© AFP 2023 / Sergey Bobokجزییات وضعیت در خارکف
جزییات وضعیت در خارکف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
اشتراک
مقامات منطقه خارکف از ساکنان مناطق آزاد شده خواستند به دلیل افزایش گلوله باران توسط نیروهای مسلح اوکراین خانه های خود را در منطقه جنگی ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی گانچف، رئیس اداره نظامی - غیرنظامی منطقه خارکف، از ساکنان مناطق آزاد شده درخواست کرد که خانه های خود را در منطقه جنگی به دلیل افزایش گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین ترک کنند.
وی افزود: متأسفانه دشمن تلاش‌های بیشتری برای تخریب شهرها و شهرستان‌های ما انجام می‌دهد. در شرایط فعلی من نمی توانم اجازه مرگ غیرنظامیان را بدهم، بنابراین اکیدا توصیه می کنم که منطقه جنگی را ترک کنید.
به گفته وی، شهرک های زیر آتش نیروهای مسلح اوکراین به زودی آزاد خواهند شد: "اما قبل از آن، مهم ترین چیز حفظ جان و سلامتی است".
در کنار این، وزارت دفاع روسیه از انتقال نیروها و تجهیزات از جمله سامانه های آتش سنگین "توس-1آ" به سمت خارکف خبر داد که در آنجا نبردهای شدید با نیروهای رژیم کی‌یف در جریان است.
در 8 سپتامبر، گانچف از تخلیه زنان و کودکان از کوپیانسک و همچنین مناطق کوپیانسکی و ایزیومسکی در منطقه خارکف خبر داد. در 9 سپتامبر، رئیس منطقه کوپیانسک، ماکسیم گوبین، از وضعیت دشوار گزارش کرد، اما افزود که ارتش روسیه کوپیانسک، شهر را در امنیت کافی نگه می دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала