گزارش و تحلیل

تصور چنین نوادگانی اجداد اروپایی ها را وادار به خودکشی می کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تصور چنین نوادگانی اجداد اروپایی ها را وادار به خودکشی می کرد
تصور چنین نوادگانی اجداد اروپایی ها را وادار به خودکشی می کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
اشتراک
روزی روزگاری بود که کشورهای اروپایی برای خود یکه تاز جهان بودند آفتاب از مستعمره هایشان غروب نمی کرد و برای همه چیز در جهان تصمیم می گرفتند.
امروزه دیگر اروپایی ها آنقدر خار و ذلیل شده اند که آمریکا نه فقط برای آنها تصمیم می گیرد بلکه به ضرر آنها هم تصمیم می گیرد و آنها حتی رهبرانی ندارند که جسارت نه گفتن به آمریکا را داشته باشند.
شاید جالب ترین اتفاقی که می شد برای اروپایی ها رخ دهد تا متوجه شوند چه قدر رهبران ذلیلی را به قدرت رسانده اند همین جنگ اوکراین بود، علیرغم همه حرف و حدیث ها درباره جنگ اوکراین همه به خوبی می دانند که مسبب اصلی این جنگ سیاست های آمریکا در اروپا بود و تهدید هایی که آمریکا برای روسیه ایجاد کرده نه چیز دیگری و اروپایی ها هم علیرغم اینکه متوجه بودند که آمریکا تلاش دارد که قاره شان و اتحادیه شان را به آتش و نابودی بکشد اما لام تا کام هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.
از آن بدتر اینکه پس از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین به جای اینکه به منافع خود نگاه کنند دست به تحریم منابع انرژی خودشان زدند و امروزه در کاری که کرده اند مانده اند.
به قول خودشان، به پای خودشان شلیک می کنند.
همین دیروز بود که یکی از نمایندگان مجلس آلمان به صدر اعظم و دیگر اعضای دولت تاخت که این چه سیاستی است که شما اتخاذ کرده اید و مردم آلمان را مجبور کرده اید انرژی را هشت برابر قیمت انرژی ای که از روسیه می خریدند خریداری کنند و حدود سی درصد کارخانه های آلمان به دلیل این سیاست دولت آلمان ورشکسته شده اند.
شورای اروپا از زیان شرکت ها به دلیل قیمت بالای انرژی خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
شورای اروپا از زیان شرکت ها به دلیل قیمت بالای انرژی خبر داد
می توانید به اینترنت رجوع کنید، سخنرانی این خانم به فارسی هم توسط کانال کاوش میدیا ترجمه و منتشر شده.
البته فقط آلمان نیست که با چنین مشکلی مواجه است بلکه دیگر کشورهای اروپایی هم با مشکلات مشابهی مواجه می باشند و مشاهده می کنیم که کم کم شهروندان کشورهای اروپایی شروع کرده اند در مقابل این سیاست ها اعتراض کردن.
تا چند وقت پیش می شد گفت تنها امید شهروندان اروپایی برای داشتن زمستانی معتدل توافق با ایران بود که البته آمریکایی ها به دلیل ناتوانی ها و ضعف داخلی دولتشان و البته اهداف شوومی که در ذهن دارند در حال سنگ اندازی برای اجرای آن می باشند.
حال جالب اینکه اینها پس از سفر وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن بر علیه ایران بیانیه ای کذایی صادر کرده اند که نشان می دهد چه قدر این مقامات اروپایی سر سپرده آمریکا هستند و آنقدر وجود ندارند که حتی برای منافع مردم اروپا یک تصمیم بگیرند.
خودشان هم به خوبی می دانند که همه سنگ اندازی ها در رسیدن به توافق در وین توسط آمریکا انجام می شود و همه تهمت های آژانس بین المللی انرژی هسته ای تهمت های کاذب و باج خواهی علنی توسط مدیر کل آژانس به دستور آمریکا و اسرائیل است اما به جای اینکه از خود یک رفتار مقتدرانه در مقابل آمریکا نشان دهند همه دست به سینه شده اند تا طوطی وار دستور العمل های ابلاغی واشنگتن را اجرا کنند.
قطعا امروزه استخوان های اجداد آنها به لرزه در خواهد آمد که کار اروپایی ها به کجا کشیده که اینقدر خار و ذلیل شوند.
البته از اینها مست تر افرادی هستند که در ایران و در برخی کشورهای جهان هنوز پای این امامزاده ها دخیل بسته اند و امیدوار هستند آبی از اروپا گرم شود.
احتمالا حس شان را از دست داده اند و متوجه نیستند موجودیت اروپا یخ زده، یخ و دیگر مقامات سیاسی اروپایی غیرت و حسشان را از دست داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала