واکنش سازمان ملل متحد به رسمی شدن وضعیت هسته ای کره شمالی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی دبیرکل سازمان ملل متحد از رسمی شدن وضعیت هسته ای کره شمالی
نگرانی دبیرکل سازمان ملل متحد از رسمی شدن وضعیت هسته ای کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در یک نشست خبری گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از تصویب قانونی در کره شمالی که به طور قانونی وضعیت هسته ای این کشور را تعیین می کند، نگران است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که در 9 سپتامبر، کره شمالی وضعیت خود را به عنوان یک کشور هسته ای قانونی کرد. این خبرگزاری به نقل از خبرگزاری مرکزی (CNA) اعلام کرد که فرمانی تحت عنوان "سیاست در مورد سلاح های هسته ای" توسط چهاردهمین مجمع عالی خلق کره شمالی در نشست هفتم سپتامبر تصویب شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد به شدت نگران تصویب قانون سیاست کره شمالی در قبال نیروهای هسته ای است که توسط قانونگذاران کره شمالی تهیه شده است.
رسانه ها: کره شمالی خود را یک کشور هسته ای اعلام می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
چندرسانه ای
کره شمالی خود را یک کشور هسته ای اعلام می کند
به گفته وی، افزایش نقش و اهمیت سلاح‌های هسته‌ای در دکترین‌های امنیتی برخلاف تلاش‌ دهه‌ها جامعه جهانی برای کاهش و حذف خطرات هسته‌ای است. دوجاریک گفت: "کره شمالی ضمن اجرای برنامه تسلیحات هسته‌ای خود، از جمله توسعه موشک‌هایی با استفاده از فناوری‌های بالستیک، به نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که خواستار پایان دادن به چنین فعالیت‌هایی است، ادامه می‌دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала