شاه چارلز سوم برای اولین بار با مردم سخن گفت

© Sputnik / Скриншот видеообращения в эфире телеканала Sky Newsشاه چارلز سوم برای اولین بار با مردم سخن گفت
شاه چارلز سوم برای اولین بار با مردم سخن گفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
پادشاه جدید بریتانیا، چارلز سوم، اولین سخنرانی را خطاب به ملت کرد و گفت که ما به عنوان یک جامعه جهانی گرد هم خواهیم آمد تا مادرم را به آخرین سفر خود بفرستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، پادشاه چارلز سوم سخنرانی خود را با یاد مادرش الیزابت دوم آغاز کرد. او، الیزابت دوم را فردی خواند که الهام بخش بود و به عنوان نمونه ای برای او و کل خانواده سلطنتی خدمت کرد.
وی گفت: "ملکه الیزابت زندگی شرافتمندانه ای داشت. وعده ای که به سرنوشت او داده شده بود محقق شد و ما عمیقاً در گذشت او عزادار هستیم. این وعده را که برای تمام عمرم به مردم خدمت کنم، امروز به من رسیده است".
چارلز سوم همچنین یادآور شد که در طول 70 سال سلطنت او، بریتانیای کبیر به جامعه ای با فرهنگ ها و مذاهب بسیاری تبدیل شده است. پادشاه گفت که اکنون زندگی او به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد و پسر ارشدش ویلیام لقب دوک کورنوال و شاهزاده ولز را خواهد گرفت.
چارلز سوم به طور خاص شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل را مورد خطاب قرار داد. پادشاه گفت: "من همچنین می‌خواهم عشقم را به هری و مگان ابراز کنم، زیرا آنها همچنان زندگی را در خارج از کشور به خوبی می گذارنند".
Британский принц Чарльз во время государственного открытия парламента в Лондоне  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
چندرسانه ای
چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا
پادشاه همچنین گفت که روی حمایت همسرش کامیلا حساب می کند که به پاس خدمات وفادارش به میهن، عنوان همسر ملکه را دریافت می کند.
وی گفت که در عرض یک هفته، ما به عنوان یک ملت، به عنوان یک مشترک المنافع، و بیشتر از آن، به عنوان یک جامعه جهانی گرد هم خواهیم آمد تا مادرم را به آخرین سفر خود بفرستیم. در حین اندوه، از او نیرو بگیریم.
شاهزاده چارلز در 8 سپتامبر پس از مرگ ملکه الیزابت دوم پادشاه بریتانیا شد. پادشاه و همسرش کامیلا در 9 سپتامبر از اسکاتلند، پس از انکه که ملکه درگذشت، وارد لندن شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала