بازداشت یکی از رهبران داعش در ترکیه

© Photo / Iran information base (PAD)رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
اردوغان گفت که یکی از رهبران "دولت اسلامی" در ترکیه بازداشت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس های ویژه ترکیه و سوریه عملیات ویژه مشترکی را برای بازداشت یکی از سرکردگان گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش ممنوعه در فدراسیون روسیه) در شرق ترکیه انجام دادند.
به گزارش روز چهارشنبه روزنامه صباح، نیروهای امنیتی از فرماندهی ژاندارمری غازیانتاب و اعضای نیروهای عملیاتی سوریه در این عملیات شرکت داشتند.
جنایتکار دستگیر شده رامو محمد الحامد نام دارد. به گزارش صباح، او در محافل تروریستی با نام رامی رمو شناخته می شود. این نشریه ترکیه ای خاطرنشان می کند که وی پیش از این توسط نیروهای کرد سوری در استان حسکه در سوریه به شرط رفتن به جرابلس برای سازماندهی حمله تروریستی در آنجا آزاد شده بود.
مقامات ترکیه پیشتر گفته بودند که کانال های اطلاعاتی بین دو کشور علیرغم فقدان گفتگوی رسمی بین آنکارا و دمشق به فعالیت خود ادامه می دهند. با این حال، این اولین گزارش در سال های اخیر در مورد عملیات ویژه ضد تروریستی مشترک است.
رسانه‌های ترکیه پس از گفت‌وگوی 5 اوت در سوچی بین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، گزارش دادند که امکان برقراری تماس مستقیم بین رهبری ترکیه و سوریه در آنکارا در حال بررسی است. مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این رابطه گفت که مذاکرات اردوغان و بشار اسد برنامه ریزی نشده است و در حال حاضر تماس های ترکیه و سوریه از طریق سرویس های ویژه برقرار است. رهبر ترکیه نیز به نوبه خود گفت که آنکارا به دنبال سرنگونی اسد نیست، از تمامیت ارضی سوریه دفاع می کند و دیپلماسی را برای حل مشکلات موجود ترجیح می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала