گزارش و تحلیل

آلبانی در تجهیز عملیات تروریستی علیه ایران نقش داشته

CC0 / Marijanana / Greater Albania
Greater Albania - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در پی تنش های دیپلماتیک ایران و آلبانی، اتهامات شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله سایبری ادعایی به آلبانی را بی پایه و اساس و مردود خوانده و بشدت محکوم کرد.
کنعانی خاطرنشان ساخت آمریکا و انگلیس که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری علیه زیرساختهای جمهوری اسلامی ایران، حتی علیه تاسیسات هسته‌ای، سکوت اختیار کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این نوع اقدامات حمایت کرده بودند، فاقد هر گونه وجاهت در وارد کردن اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجوئی سیاسی علیه ایران با این بهانه های مضحک و با تاکید بر آمادگی کامل ایران برای مقابله قاطع و فوری و پشیمان کننده با هرگونه دسیسه احتمالی افزود، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بارها مورد حملات سایبری قرار گرفته، بخش مهمی از تلاشهای مسئولانه بین المللی در مقابله با تهدید حملات سایبری است.
همچنین روز گذشته وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای اقدام ضدایرانی دولت آلبانی را قویا محکوم کرد.
وزارت امور خارجه ایران با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را بر اساس چنین ادعاهای بی پایه ای را اقدامی نسنجیده و فاقد دور اندیشی در روابط بین المللی دانست.
در بیانیه وزارت امور خارجه، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده مند کردن این حوزه، تأکید شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می شمارد.
اخراج دو دیپلمات ایرانی از آلبانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2022
گزارش و تحلیل
آیا قطع روابط دیپلماتیک با آلبانی، ضررهایی برای ایران خواهد داشت؟
بیانیه وزارت امور خارجه با رد ادعاهای اثبات نشده علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید شده است، نوع اقدام و نقش‌آفرینی طرف‌های ثالث در ساخته و پرداخته کردن این ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، نشانگر اعمال نفوذ کشورهای حامی تروریسم و فتنه‌آفرین در این زمینه می باشد.
در بیانیه وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحرکات رسانه‌ای و سیاسی سازمان‌یافته بلافاصله پس از اعلام تصمیم دولت آلبانی، تاکید شده است، صدور فوری بیانیه دولت آمریکا و همچنین استقبال رسانه‌های صهیونیستی از این تصمیم، از وجود برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده برای فضاسازی سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.
در این بیانیه همچنین با اشاره به میزبانی دولت آلبانی از یک فرقه تروریستی نشان دار، از اثرپذیری تیرانا از طرف‌های ثالث و تصمیم نابجا و نامناسب اتخاذشده از سوی دولت آلبانی ابراز تأسف شده است.
آقای دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
چندین سال است که آلبانی میزبان یک سازمان تروریستی و ضد حقوق بشر است سازمان منافقین در سوابق خود بیش از ۱۸ هزار ترور شهروندان ایرانی را دارد این سازمان در جنگ مستقیم علیه کشور ما، در حمله صدام حسین نقش داشته یعنی دوشادوش دشمنان ما به خاک ایران، سربازان ایران و به شهروندان ایرانی حمله کرده.
وی تاکید کرد: در سابقه سازمان تروریستی منافقین ترور مسئولین ارشد کشور ما است از جمله رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور، نخست وزیر و بسیاری از مسئولان ارشد نظام البته که شهروندان ساده ما نیز از تروریسم این سازمان در امان نبودند.
کشور آلبانی سالیان سال این سازمان را میزبانی کرد و گروهک چند هزار نفری منافقین یک ارتش سایبری تشکیل دادند و تمام فضای مجازی ما را آلوده کردند؛ به صورت گروهی در فضای مجازی ما دخالت دارند و در هک کردن سیستم های امنیتی و سیستم های شهری ما نقش داشتند و دولت آلبانی به این گروه هم خدمات، هم جغرافیا و هم پوشش داد.
وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
واکنش ایران به قطع روابط دیپلماتیک با آلبانی
آقای دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی ضمن تاکید بر نقش آلبانی در حمایت از منافقین بیان کرد: اقدامی که در حملات سایبری به آلبانی انجام شده ارتباطی به ایران ندارد اما گروه های فعال وجود دارند که در مخالفت با رفتار های سازمان منافقین ممکن است سیستم های آلبانی را هک کرده باشند آلبانی علاوه بر میزبانی سازمان منافقین رفتار طلبکارانه نیز با ما داشته که این موضوع اشتباه آلبانی است ما کشوری هستیم که در قیاس با کشور های تراز اول خاورمیانه و منطقه جایگاهی مشخص داریم و کشوری نیستیم که آلبانی بخواهد در امور داخلی ما دخالت کند از نظر من قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و آلبانی به جز ضرر و زیان برای آلبانی هیچ نتیجه‌ ای در بر نخواهد داشت وجود سازمان منافقین در آلبانی جز خسارت امنیتی و حیثیتی برای یک کشور اروپایی هیچ حاصلی ندارد کارنامه منافقین نشان‌ دهنده این است که آیا این سازمان یک سازمان رهایی بخش و آزادی طلب است یا یک سازمان که در جنگ علیه کشور و مردم خود در کنار صدام حسین نقش داشته و ترور شهروندان خود را انجام میدهد.
اقدامات سایبری در آلبانی هیچ ارتباطی با ما ندارد و احتمالاً گروه های حقوق بشری که با رفتار های سازمان منافقین مشکل دارند این اقدامات را انجام دادند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین اظهار داشت: من بر این باورم که کشورهای اروپایی باید عقلانی تر رفتار کنند.
اینکه یک لابی قدرتمند رژیم‌ صهیونیستی و تعدادی از بازنشستگان سیاسی آمریکا که با پول رژیم صهیونیستی و سازمان منافقین و حامیان آنها میتینگ های سالیانه برگزار می کنند و سخنرانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند یا دخالت آشکار در ایران و تجهیز گروه‌های تروریستی می کنند به زیان خود کشور های اروپایی تمام میشود، ما در بررسی های گروه های تروریستی که در سال های اخیر به ایران حمله کردند دریافتیم که آلبانی نقشه پررنگ و چشمگیری در تجهیز آنها داشته.
ایران ظرف چند سال گذشته نشان داده که بدون حمایت اروپا راه خود را در منطقه پیش رفته و نفوذ خود را در خاورمیانه دارد ایران کشوری نیست که قطع رابطه با آلبانی بخواهد اثری در اقتصاد، سیاست، فرهنگ یا رابطه ما با جهان داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала