امیرعبداللهیان: از خط قرمز نظام در مسئله هسته ای تخطی نمی کنیم

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
اشتراک
وزیر خارجه ایران بیان داشت که خطوط ترسیم شده رهبری در بی اثر کردن تحریم ها به موازات روند مذامرات با جدیت در مسیر حرکت می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با حضور در دهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و بین المللی و دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره یکساله ارائه داد.
امیرعبداللهیان در این نشست گفت: همه تلاش های آمریکا به منظور ایجاد ترتیبات جدید سیاسی و امنیتی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران به شکست انجامیده است.
امیرعبداللهیان با ناپایدار خواندن شرایط کنونی محیط بین المللی و ماهیت بی ثبات و متغیر نظام بین المللی و وجود کانون های متعدد بحران در مناطق مختلف جغرافیایی جهان، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران یک کشتی آرام در اقیانوس متلاطم جهانی است
وزیر امور خارجه ایران همچنین با تبیین دکترین سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند دستگاه دیپلماسی، افزود: متوازن بودن سیاست خارجی بدان معناست که ما روابط خارجی کشور را به یک‌ محور و منطقه خاص گره نزده ایم و به همه ظرفیت های موجود در پنج قاره جهان توجه کرده و تحقق منافع ملی دولت ایران را هوشمندانه دنبال می کنیم.
امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه ذره ای از خطوط قرمز نظام در موضوع هسته ای تخطی نمی کنیم، گفت: خطوط ترسیم شده رهبر معظم انقلاب در بی اثر کردن تحریم ها به موازات ادامه روند مذاکرات، مورد تاکید رئیس جمهور است و وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده کشورمان با جدیت و اقتدار کامل در این مسیر حرکت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала