اردوغان: غرب به اوکراین اسلحه نمی دهد، بلکه زباله می دهد

© Photo / Iran information base (PAD)اردوغان: غرب به اوکراین اسلحه نمی دهد، بلکه زباله می دهد
اردوغان: غرب به اوکراین اسلحه نمی دهد، بلکه زباله می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه معتقد است که غرب تسلیحات بی کیفیت اوکراین را تامین می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی با الکساندر ووچیچ رئیس‌ جمهور صربستان، در بلگراد درباره ارسال سلاح توسط کشورهای غربی به اوکراین صحبت کرد.
وی بیان داشت: می گویند اسلحه در حال انتقال (از طرف غرب) است. زباله‌ها به اوکراین فرستاده می‌شوند. وی افزود که سیاست آمریکا و اتحادیه اروپا در موضوع اوکراین را درست نمی داند.
رهبر ترکیه گفت: غربی وجود دارد که سیاستی مبتنی بر تحریکات را دنبال می کند. بعید است بحران اوکراین به این زودی ها پایان یابد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала