مقام پنتاگون: ایران، دو شناور آمریکایی را بدون دوربین به آمریکا باز گرداند

CC BY-SA 4.0 / Hammersfan / HMS Defender at Greenwich (cropped image)مقام پنتاگون: ایران، دو شناور آمریکایی را بدون دوربین به آمریکا باز گرداند
مقام پنتاگون: ایران، دو شناور آمریکایی را بدون دوربین به آمریکا باز گرداند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
اشتراک
دبیر مطبوعاتی پنتاگون اعلام نمود که دو شناور نظامی آمریکا را بدون دوربین نصب شده بر روی آنها به ایالات متحده بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، روز سه‌شنبه در نشست خبرنگاران توسط سرتیپ پاتریک رایدر، دبیر مطبوعاتی پنتاگون اعلام شد که ایران، دو شناور آمریکایی را بدون دوربین به آمریکا باز گرداند.
این مقام وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در مورد بازگشت دو شناور آمریکایی از سوی ایران گفت: "می توانم تأیید کنم که دوربینی در این شناورها وجود ندارد".
رایدر در عین حال اعلام کرد که نتوانسته است توضیح دهد که آیا به گفته آمریکا، موضوع برداشتن دوربین ها توسط طرف ایرانی بوده یا غیر.
این مقام آمریکایی گفت: "از نظر اینکه دقیقاً چه اتفاقی برای این دوربین ها افتاده است، من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. بنابراین نه، می توانم تأیید کنم که ایران آنها را برداشه است یا خیر".
او تاکید کرد که ایالات متحده "نگرانی خاصی" در مورد از دست دادن دوربین های این شناور ها ندارد.
پیش از این در خبرها آمده بود که ایران در تاریخ 1 سپتامبر دو ناوشکن جاسوسی امریکا را برای ساعاتی متوقف کرد و سپس انها را ازاد کرد.
جزئیات توقیف دو شناور تجسسی آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
جزئیات توقیف دو شناور تجسسی آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش ایران
پیش از این ایران اعلام نموده بود که ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به موقع و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала