لاوروف: در صورت تایید سخنان بورل، روسیه از اتحادیه اروپا سوالاتی خواهد داشت

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: در صورت تایید سخنان بورل، روسیه از اتحادیه اروپا سوالاتی خواهد داشت
لاوروف: در صورت تایید سخنان بورل، روسیه از اتحادیه اروپا سوالاتی خواهد داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
اشتراک
لاوروف: اگر سخنان بورل درباره روسیه تایید شود، این سوال مطرح می شود که چگونه با اتحادیه اروپا برخورد کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: اگر تایید شود که جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا، اظهاراتی در مورد "روسیه فاشیست" داشته است، این سوال مطرح می شود که چگونه با او و نماینده اتحادیه اروپا در روسیه برخورد کنیم.
روز دوشنبه، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی، در یک کنفرانس بین پارلمانی در پراگ در مورد سیاست خارجی و مسائل امنیتی سخنرانی کرد. بورل در پاسخ به سؤالات نمایندگان، به زبان اسپانیایی مادری خود روی آورد و توضیح داد که به این ترتیب به سؤالات بیشتری با دقت و سرعت بیشتری پاسخ خواهد داد.ترجمه به انگلیسی توسط طرف چک ارائه شد، او در پخش صدای بورل را مسدود کرد. نماینده پارلمان استونی در این دیدار با استفاده از عبارت "روسیه فاشیست" سوالی را مطرح کرد. بورل در پاسخ خود با ذکر همین عبارت، سؤال را نقل کرد. در عین حال مترجم تاکیدی بر نقل قول بودن آن نکرد و آن را به عنوان گفته بورل ارائه کرد.
لاوروف بیان داشت: آقای بورل، همانطور که گفتم، همچنان فردی است که نمایندگان اتحادیه اروپا را در خارج از کشور تعیین می کند. از جمله همین یک هفته پیش، ما یک رئیس جدید هیئت اتحادیه اروپا در فدراسیون روسیه داشتیم که توسط او منصوب شد. اگر آقای بورل به طور غریزی مبارزه را به قول خودش با "رژیم فاشیستی" بدیهی می‌داند، خیلی دوست دارم بدانم او چه دستورالعمل‌ها، چه دستوراتی به نماینده خود در مسکو صادر کرده و این نماینده چه خطی را دنبال خواهد کرد.
به گفته وی، "اگر آنچه در تمام رسانه های جهان منتشر شده تایید شود، مسلماً سؤالات بسیار بزرگی در مورد نحوه ادامه برخورد با این افراد وجود خواهد داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала