اميرآبادى: سطح روابط ایران و روسیه خیلی خوب شده است و رو به گسترش است

© Sputnikاميرآبادى: سطح روابط ایران و روسیه خیلی خوب شده است و رو به گسترش است
اميرآبادى: سطح روابط ایران و روسیه خیلی خوب شده است و رو به گسترش است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
اشتراک
عضو هئيت رئيسه مجلس ايران: وضعیتی که الان در دنیا به وجود آمده است نیاز است که ما و روسیه در یک سری از مسائل هماهنگی خوبی را بوجود بیاوریم بخصوص در مسئله انرژی.
احمد اميرآبادى فراهانى، عضو هئيت رئيسه مجلس ايران به سوالات خبرنگار اسپوتنیک درباره مسائل اقتصادی ایران و روسیه پاسخ داد.
سطح روابط ایران و روسیه در زمینه تجاری را چگونه ارزیابی می کنید؟ چه پروژه های تجاری اکنون در دستور کار است؟
الان سطح روابط خیلی خوب شده است و رو به گسترش است، سفر مقامات روسیه به ایران و همچنین سفر رئیس جمهور ما به روسیه نشانگر اراده مقامات دو کشور برای گسترش و افزایش سطح روابط است. در مسائل اقتصادی کارهای خیلی خوبی را داریم انجام می دهیم و ارتباطات خیلی خوبی بین تجار ما برقرار شده.
وضعیتی که الان در دنیا به وجود آمده است نیاز است که ما و روسیه در یک سری از مسائل هماهنگی خوبی را بوجود بیاوریم بخصوص در مسئله انرژی که ایران و روسیه بزرگترین کشورهای تامین کننده گاز دنیا هستند. در مسئله اوپک پلاس هم باید ارتباطات خوبی داشته باشند. در این سالهای اخیر ارتباطات خیلی خوب شده است و رفت و آمد تجار، بخش خصوصی، تعاونی ها و بخش دولتی بسیار در سطح مناسبی قرار گرفته است. قطعا ما که یک دشمن مشترک به نام آمریکا داریم و هر دو کشور را تحریم کرده است باید ما هم افزایی کنیم و در مسئله اقتصادی کمک کنیم که هر دو ملت بتوانند در راستای کمک به پیشرفت دو کشور قدم های مثبت و خوبی بردارند.
در حال حاضر مجلس ایران چه پروژه هایی برای روسیه در این زمینه در دست دارد و چه پروژه هایی مطرح است؟
ما از برنامه جامع مشترک بین ایران و روسیه حمایت می کنیم. ما یک شریک تجاری موقت نیستیم. در مسائل دریای خزر و در مسائل منطقه ما یک هماهنگی بسیار خوبی در مبارزه با تروریسم و برنامه خوبی در مبارزه با تروریسم در سوریه داشتیم. این برنامه هماهنگ می تواند در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حتی اجتماعی می تواند برای ما الگو باشد. دیدید که ما با روسیه در مسئله سوریه بسیار هماهنگی خوبی داشتیم و با داعش مبارزه کردیم و توانستیم مردم سوریه را از دست تروریست ها آزاد کنیم که این کار بسیار بزرگی بود که ایران و روسیه انجام دادند. در مسائل مختلف این بحث هست و الان هم که یک اتفاق خیلی خوبی افتاده است و مجلس هم حمایت می کند، سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران است بر اساس تامین منافع مشترک هر دو طرف.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала